Els cinemes, teatres i auditoris podran reobrir a partir del 25 de maig amb seient assignat i limitant l'aforament a un terç. Les visites a monuments i equipaments com les sales d'exposicions i de conferències també tindran limitat l'accés a un terç i controlaran les aglomeracions. Així ho especifica el document del govern espanyol, que inclou aquests espais en la segona fase de desconfinament. Els espectacles culturals per a menys de 50 persones en llocs tancats limitaran també el públic a un terç, mentre que els d'exterior es reservaran per a menys de 400 persones sempre assegudes i amb distància entre elles. Les visites als museus seran possibles a partir de l'11 de maig, moment en què les llibreries també podran aixecar la persiana.
Els primers en obrir seran els arxius, inclosos en la fase 0, a partir de dilluns que ve. Els seguiran una setmana més tard, l'11 de maig, els locals i establiments comercials, entre els quals s'hi troben les llibreries, sempre que l'evolució de la pandèmia de coronavirus ho permeti, segons l'executiu.
El préstec i la lectura a les biblioteques limitant l'aforament també s'inclouen en aquesta fase, juntament amb els actes i espectacles culturals de menys de 30 persones en llocs tancats amb un terç de públic, i per als d'exterior la limitació s'ampliarà fins a les 200 persones assegudes i amb distanciament social.
Les visites museus, també seran possibles a partir de l'11 de maig, amb un 33% de l'aforament amb control d'aglomeracions a les sales, i s'impediran les activitats culturals.
Tercera fase de la cultura per al juny
No serà fins al 8 de juny –sempre que les condicions sanitàries ho permetin-, ja en la fase 3, quan les activitats culturals limitades a un terç d'aforament passaran a la meitat. Amb tot, el govern espanyol trasllada la reobertura de les arts escèniques i musicals en aquesta darrera fase i continuaran limitades a un terç.
Els actes i espectacles culturals per a menys de 800 persones en llocs tancats seran per a un terç de públic. Les places, recintes i instal·lacions taurines tindran l'aforament limitat a una persona per cada 9 metres quadrats.
Els actes i espectacles culturals, els parcs temàtics i l'oci a l'aire lliure per a menys de 800 persones assegudes i amb distància entre elles podrà començar a funcionar també a principis de juny.
[noticiadiari]2/201330[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201273[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Quan i com serà la reobertura de cinemes i teatres?
Els espais culturals ja tenen data per tornar a aixecar la persiana, però tindran limitacions

- Espectadors en una sala de cinema -
- Unplash

- Els infants tornen al carrer després de sis setmanes de confinament. -
- Adrià Costa

- Plaça Fra Bernadí de Manlleu -
- Adrià Costa

- Una farmàcia de Barcelona -
- Martí Urgell

- Les farmàcies ja han distribuït 950.000 mascaretes comprades per la Generalitat -
- David Zorrakino/Europa Press
- Un home surt d'una farmàcia amb les receptes a la mà i sense els medicaments després de la caiguda del sistema -
- Miquel Codolar/ACN

- Metges de l'Hospital Clínic treballen durant la pandèmia de covid-19 -
- Francisco Àvia/Hospital Clínic

- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany
ARA A PORTADA
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
El debat de política general al Parlament, en directe: diàleg entre Illa i els partits Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Publicat el 28 d’abril de 2020 a les 19:54
Et pot interessar
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluges a 22 comarques amb la dana Alice a prop
-
Societat Retards a l'R1 i l'RG1 per l'avaria d'un tren entre Caldes d'Estrac i Mataró