En plena escalada sense aturador dels preus de la llum, que avui han assolit un nou rècord, les factures que arriben a casa estan incorporant una novetat que no ha passat desapercebuda per a part dels abonats. Es tracta d'un codi QR que respon a la pregunta que ronda el cap de molts consumidors: si paguen massa pel consum elèctric que fan.
Engegant l'aplicació del lector de QR i apropant la càmera del mòbil al codi es podrà obrir un enllaç que redirigeix al comparador d'ofertes de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que recull les ofertes disponibles i les tarifes més econòmiques de les companyies, adaptades al consum de cada usuari.
La finalitat d'aquest comparador és que els consumidors puguin saber si pagarien menys amb una altra companyia. "L'objectiu de la CNMC és facilitar al petit consumidor l'accés a aquesta informació, en un moment en què existeixen fins a sis períodes de consum", assegura l'organisme, en referència a les franges horàries actuals, amb hores vall -barates-, planes -de preu mitjà- i punta -les més cares.
El comparador també informa dels possibles excessos de consum que es detectin i els serveis addicionals que inclou la factura. Fins i tot s'inclou el que costarien les penalitzacions en cas de cancel·lar el contracte en vigor. Si la factura arriba per correu electrònic en lloc d'en paper, les elèctriques estan obligades a incloure enllaços en el rebut digital.
[noticia]219636[/noticia]
[noticia]223930[/noticia]
Què és el codi QR de les factures de la llum? Et pot ajudar a estalviar
La Comissió de Competència obliga a incloure un comparador de preus amb recomanacions personalitzades
- Es pagarà més o menys en funció de l'hora del dia. -
- Pixabay
ARA A PORTADA
-
Dret a equivocar-se i més proactivitat: així t'afectaran els canvis a l'Administració Lluís Girona Boffi
-
Illa no presentarà els pressupostos al Parlament fins que no els tingui pactats amb ERC i els Comuns Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
-
Sirera prova de recosir la unitat al PP de Barcelona forçat pel malestar de diversos sectors Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el 31 d’agost de 2021 a les 15:08
Et pot interessar
-
Societat
Els creueristes deixen 3,4 milions d'euros al dia, segons un informe de la UB i la patronal
-
Societat
El Meteocat alerta 37 comarques per la intensitat de les pluges
-
Societat
Un cas de tuberculosi entre els treballadors de les obres del Camp Nou obliga a activar els protocols
-
Societat
Tornen els cursos de català a la Catalunya Nord: «Hi ha un desig de la llengua»
-
Societat
Quan Pedro Sánchez et posa en evidència
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 5 de novembre: pluges al litoral i prelitoral durant tot el dia
