El Departament de Salut ha detectat que el virus Zika ha arribat a Catalunya. Concretament, s'han diagnosticat dos casos. Es tracta de dues dones sud-americanes d'entre 30 i 45 anys les quals, després de viatjar als seus respectius països, a finals del 2015 se'ls va diagnosticar la malaltia. Però, què és el virus Zika?
Els efectes del virus Zika. Segons l'OMS, el virus és causat per la picada de mosquits infectats del gènere Aedes i el que provoca és febre lleu, dolors musculars, conjuntivitis, grans i malestar general. Aquests símptomes apareixen entre 2 i 7 dies després de la picada i es poden allargar entre 2 i 6 dies. Les dones embarassades són el col·lectiu en què les conseqüències poden ser més greus per infecció per Zika, donat el risc de malformacions encefàliques en els nadons.
L'origen del Zika. El seu origen s'ha de situar l'any 1947 al bosc de Zika, a Uganda i des de llavors, se n'han anat trobant casos a Àfrica, Àsia i Sud-amèrica. El cas més important va ser a l'Illa de Yap (Micronesia), quan una epidèmia va afectar el 75% de la població.
Com es transmet el Zika? Pel que fa a la seva transmissió, és necessari que hi hagi un mitjà de transport –el mosquit- per infectar les persones. Tot i que s'ha detectat algun cas de contagi a través del semen o de la sang, no és el més comú. I entre una mare i un nadó durant l'embaràs o el part, també és molt limitat i encara s'estan estudiant els possibles efectes sobre el bebè.
Pot provocar la mort el virus Zika? Sobre si pot provocar la mort, des de l'OMS expliquen que es tracta d'un virus nou i no hi ha cap evidència de letalitat. Tot i i això, sí que s'han detectat casos esporàdics de pacients amb malalties o condicions preexistents, en els que les manifestacions i complicacions podrien ser més greus, ocasionant-ne la mort.
Què és el virus Zika?
Societat
Els efectes, l'origen i la transmissió d'aquest virus que ha arribat per primera vegada a Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de gener de 2016 a
les 18:15
Et pot interessar
-
Societat
El voltor comú
-
Societat
Renfe suspèn trens de llarga distància per l'amenaça del temporal
-
Societat
Brussel·les ofereix més de 40.000 bitllets de tren gratis per als joves de 18 anys
-
Societat
Barcelona demana «més concreció» a la DGT per complir la nova norma dels semàfors
-
Societat
El pare del nadó maltractat admet que li podria haver fet mal de forma inconscient
-
Societat
Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu
