Els catalans es decanten per passar les seves vacances sortint a prendre canyes (59%), a la platja (52%) i en parella (42%), segons un estudi de Cervesers d'Espanya elaborat per Madison Market Research i difós aquest dimarts en un comunicat.
L'enquesta també recull que el 20% dels catalans viatja aquest estiu a l'estranger, i un 48% per l'estat espanyol, fet que, unit al creixement del 4% del turisme internacional al país registrat en el primer semestre, podrà "repercutir positivament en la reactivació del consum".
Entre els plans que els catalans inclouen en la seva agenda es troben anar a remullar-se a la platja (48%), fer turisme a la ciutat (26%), visitar museus i monuments (20%) i gaudir de les festes dels pobles.
La muntanya és l'opció elegida pel 25% de la població catalana convertint-se, juntament amb valencians (29%) i murcians (25), en els que més prefereixen passar els dies de descans allunyats de les costes.
Per zones, les Illes Balears (23%), la Costa Daurada (16%), els Pirineus (11%) i Canàries (8%) són els destins idíl·lics dels catalans per passar les vacances.
Què fan els catalans de vacances?
Es decanten per sortir a prendre canyes, anar a la platja i fer-les en parella
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’agost de 2015 a les 10:16
Et pot interessar
-
Societat Alerta per pluges intenses a 21 comarques del litoral aquest dimarts 16 de desembre
-
Societat
Primera convocatòria de cursos de català per al 2026: consulta el calendari per nivells
-
Societat
La prescripció d’antidepressius a Catalunya ja va pujar abans de la Covid i el Clínic demana més especialistes
-
Societat
Abonament de transport públic únic a tot l'Estat per 60 euros al mes: Rodalies, Mitjana Distància i busos
-
Societat
La compravenda d’habitatges bat rècord a l’octubre amb més d'11.000 operacions per primer cop des del 2007
-
Societat
Condemnen CatSalut a indemnitzar un pacient amb 67.000 euros per «mala praxi» en la cura d'un tall al dit
