Les prestatgeries dels supermercats fa setmanes que estan plenes de torrons. La televisió cada dia ens mostra anuncis que gairebé es poden assaborir i els carrers de les ciutats fan olor de Nadal gràcies als dolços de l'època per excel·lència.
El de Xixona i el d'Alacant triomfen any rere any, però les noves propostes s'imposen a les més clàssiques. "Estem davant d'un producte clarament tradicional que sap, també, mostrar el seu costat més actualitzat i avantguardista, gràcies a l'aposta de les companyies per la innovació, la qualitat, aliances amb gastronomia, etc.", assegura la patronal del sector torroner en un estudi sobre els torrons més estranys del mercat.
Quins són? Les primeres posicions són per als de galeta caramel·litzada, elaborat per Delaviuda, que conté caramel cremós a l'interior, com un bombó; el de xocolata amb crispetes, de Lacasa, que combina dolç i salat; i el de pernil, de Vicens, creat a base de praliné d'ametlla torrada i pernil salat amb ametlles picades. I, per als melancòlics de la infància, la versió de Xupa-xups: maduixa i nata acompanyades de xocolata blanca i xocolata ruby.
El rei de fer invents nous és el xef Dabiz Muñoz, recentment guardonat com el millor del món. Els seus nous torrons no deixen ningú indiferent perquè, tot i l'elevat preu, tenen sabors que no s'han vist mai abans. El pastís de formatge de La Pedroche, un de gofre de caramel salat, de "natxos" amb xocolata blanca o torró de gelat de nous de macadàmia Häagen-Dazs.
[plantillanadal]
Quins són els sabors de torrons més estranys del 2023?
Xupa-xups, pernil, "natxos" amb xocolata blanca o pastís de formatge, els cuiners i artesans torroners experimenten amb noves propostes per aquest Nadal
ARA A PORTADA
-
Les víctimes de l'incendi de Manlleu tenien entre 14 i 18 anys i han mort per inhalació de fum Redacció
-
Què hi feia un grup de joves passant la nit als trasters d'un edifici de Manlleu? El que sabem i el que no Marc Orts i Cussó
-
-
-
Sílvia Orriols punxa: queda desert el polèmic concurs de la residència de Ripoll Arnau Urgell i Vidal | Lluís Girona Boffi
Publicat el
03 de desembre de 2023 a
les 17:49
Actualitzat el
03 de desembre de 2023 a les
17:51
Et pot interessar
-
Societat
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba
-
Societat
El Govern prorroga la contractació d'autobusos per la crisi a Rodalies
-
Societat
Acord perquè els Mossos cobrin 4.000 euros més i treballin menys hores
-
Societat
Té sentit fer el metro gratis a Barcelona?
-
Societat
Quins són els dotze restaurants catalans que han entrat a la Guia Repsol?
-
Societat
Un incendi crema part de la comissaria de Ciutat Vella de la Guàrdia Urbana de Barcelona
