Arriba el dia que tots els productors de raïm tenen encerclat al calendari: Cap d'Any. No hi haurà llar sense raïm, ja que és ben sabut per tothom que, per gaudir d'un 2024 d'èxits, cal rebre'l amb els dotze grans. Més enllà de la qüestió cultural i lúdica, és una bona oportunitat per incrementar la ingesta de fruita, pel qual convé escollir la més saludable.
Entre tots els tipus de raïm, n'hi ha un d'especialment recomanable: el vermell. I és que té una gran concentració de la molècula resveratrol, que podria estar associada a un menor desenvolupament de diverses cèl·lules canceroses, a més de contenir altres compostos nutricionals com les vitamines C, K i B. Així ho destaca l'assessora científica en nutrició de la Fundació CRIS contra el càncer, la doctora Emilia Pardo.
Alhora que reforcen els beneficis per a la salut del cor, el raïm vermell redueix el colesterol i controla la tensió arterial, destaca. Així mateix, contribueix a la salut dels ulls, de la pell i encara que contenen sucre. A més, tot i la mala fama, "no semblen afectar negativament el control del sucre a la sang quan es consumeixen amb moderació i fins i tot ajuden a prevenir el guany de pes", apunta l'experta.
Així, doncs, el que marca la diferència quan es parla de risc de càncer és portar una dieta que inclogui aliments molt nutritius, molt rics en vitamines, minerals i altres nutrients amb capacitat antioxidant i antiinflamatòria. Per tot això, la Fundació Cris Contra el Càncer ha llançat la campanya El raïm contra el càncer per ressaltar tots els valors nutricionals dels raïms rosats en comparació amb els verds, així com la importància en la prevenció del càncer.
[plantillanadal2]
[plantillaespecial]
Raïm verd o vermell per Cap d'Any: l'opció eficaç en la prevenció del càncer
La Fundació Cris Contra el Càncer llança la campanya "El raïm contra el càncer" per conscienciar sobre la importància d'una bona alimentació per evitar la malaltia
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 30 de desembre de 2023 a les 09:20
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules