El govern espanyol s'abona a l'optimisme. El consell de ministres ha aprovat aquest divendres el quadre macroeconòmic per enviar a Brussel·les amb les previsions de creixement, compliment dels objectius de contenció del dèficit públic i reducció de l'atur. Si les anteriors previsions de creixement eren del 2,9% i el 2,3% el 2017 i el 2018 respectivament, ara passa al 3,2% i al 2,5% segons ha anunciat el ministre d'Economia, Luis de Guindos.
Pel que fa a la taxa d'atur, que aquest divendres ha tingut un nou repunt, l'any que ve hauria d'acabat amb només un 12,8% de persones desocupades mentre que a principis de 2013 hi havia un 26,8% de desocupats. Pel que fa al deute públic de les administracions acabarà amb el 99,4% del PIB aquest any. El 2017 hauria de caure al 99%, al 97,7% el 2018 i al 95,4% el 2019.
Alcohol, tabac i begudes ensucrades
De Guindos ha presentat amb el titulat d'Hisenda, Cristóbal Montoro, el quadre macroeconòmic i les pujades d'impostos de l'executiu de Rajoy, entre elles la de les begudes ensucrades que ara ja no podrà implantar l'executiu català. El ministre ha afirmat que els nous impostos no s'imputen ni als consums generals ni a les pimes o les famílies, sinó a "productes molt concrets" com ara les begudes ensucrades, l'alcohol o el tabac. Els impostos a les begudes pujaran un 5%, el de les cigarretes un 2,5% i el del tabac de caragolar, molt estès entre els joves, un 6,8%.
Les noves mesures tributàries sobre l'impost de societats i els especials, entre d'altres, tindran un impacte de 7.500 milions. D'ells, 4.650 correspondran a l'impost sobre societats i especials. D'aquest el de les begudes ensucrades representaria uns 200 milions addicionals.
En la lluita contra el frau es preveu recaptar 500 milions més i en la "racionalització" de l'administració 900 milions més entre altres mesures com l'increment de les cotitzacions socials màximes. Montoro ho ha acceptat que algunes d'aquestes pujades puguin decebre l'electorat del PP i ha recordat que el govern de Rajoy està obligat a buscar pactes.
"No ens interessa tornar enrera"
Algunes d'aquestes mesures, com ara el control del dèficit públic o la pujada del salari mínim, han estat pactades amb el PSOE tot i que no amb Ciutadans. L'executiu espera que el diàleg "s'estengui a altres sectors" com ara l'educació i que es puguin arribar a acords també en matèria de pressupostos. "Aquesta dinàmica de diàleg s'haurà de concretar en acords i pactes d'estat amb el PSOE per consolidar les reformes i impulsar-ne de noves perquè la recuperació i creació d'ocupació s'afermin", ha dit el portaveu Íñigo Méndez de Vigo. "No ens interessa tornar cap enrere", ha avisat.
Rajoy apuja els impostos al tabac i l'alcohol mentre ven optimisme econòmic
Montoro preveu recaptar 7.500 milions més amb mesures fiscals d'estalvi i l'increment dels impostos de societats i especials | L'executiu espanyol confia que el PSOE segueixi donant suport a les seves mesures i nega l'incompliment del programa | El quadre macroeconòmic enviat a Brussel·les preveu reduir el dèficit i l'atur més ràpid i més creixement
ARA A PORTADA
-
Noves coordenades pel debat a l'escola: de com s'ensenya a la crisi dels serveis públics Gerard Mira
-
-
«L'aliança de Zapatero amb Nicolás Maduro i Delcy Rodríguez anava molt més enllà del que deien» Bernat Surroca Albet
-
El PSC s'activa per revalidar el poder municipal: del factor Illa a l'amenaça de Vox Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
02 de desembre de 2016 a
les 14:45
Actualitzat el
02 de desembre de 2016 a les
19:55
Et pot interessar
-
Societat
La família de Jonathan Andic defensa que els missatges revelats formaven part d'una teràpia familiar
-
Societat
«Les dones sempre s'han encarregat de preparar la barca i comercialitzar el peix»
-
Societat
Detenen un lladre multireincident per assaltar l'habitatge de dones grans i vulnerables a Sant Andreu
-
Societat
Retencions a l'AP-7, la C-33 i la C-35 pel Gran Premi de Fórmula 1 al Circuit de Catalunya
-
Societat
Tretze detinguts i quinze denunciats en una macrobatuda policial a Barcelona contra les armes de foc
-
Societat Tallada la circulació a l'R3 de Rodalies entre Ripoll i Ribes de Freser i a l'R11 entre Figueres i Portbou
