Les famílies desallotjades aquest dijous al matí del bloc ocupat Ca la Cristina al barri de Sants de Barcelona reclamen reallotjaments "dignes" a l'Ajuntament de Barcelona. En una roda de premsa davant de la seu del districte de Sants-Montjuïc, al carrer Creu Coberta, el Grup d'Habitatge de Sants (GHAS) ha assegurat que fins ara el consistori els ha ofert allotjament temporal en pensions fins al dilluns que ve.
[noticiadiari]2/204833[/noticiadiari]
Fonts municipals consultades per NacióDigital expliquen que quatre famílies, dues de les quals amb menors d'edat, ja han estat reallotjades en un d'aquests equipaments d'urgència, sense concretar fins quan s'hi podran quedar. Segons l'Ajuntament, una altra família ha rebutjat l'opció i una altra ja disposava d'alternativa habitacional temporal. "Hem derivat els casos als serveis socials perquè es faci continuïtat de l'assignació de l'allotjament d'urgència o es millori l'opció i no quedi ningú al carrer"", diuen les fonts municipals.
Durant la roda de premsa, el GHAS ha reivindicat Ca la Cristina com un espai feminista. El bloc va ser ocupat els dies previs al 8-M per sindicats d'habitatge i col·lectius feministes. "Les dones som les més precaritzades i això es reflecteix en l'accés a l'habitatge", ha afirmat avui una de les dones desallotjades.
Les dones critiquen l'opció que els ofereix l'Ajuntament, ja que les pensions temporals que el consistori ha posat sobre la taula són al districte d'Horta-Guinardó. "Això separa la comunitat i trenca la realitat dels nens", defensen. "Per què no ens poden reallotjar en algun dels hotels buits que hi ha a Sants?", pregunten, alhora que reclamen a l'Ajuntament que el feminisme "deixi de ser un lema i es converteixi en una realitat".
La política de reallotjament de famílies desnonades o en situació d'emergència habitaconal de l'Ajuntament de Barcelona és en el punt de mira dels grups en defensa del dret a l'habitatge des de fa temps. A finals del 2019, van liderar una campanya per exigir al consistori -però també a la Generalitat i l'Estat- més recursos per allotjaments "dignes".
Normalment aquests allotjaments són pensions que rara vegada reuneixen les condicions perquè hi pugui viure una família i, a més, l'estada en aquests equipaments s'acostuma a allargar més del previst. El 2018, últimes dades disponibles, els usuaris d'aquests allotjaments temporals hi van passar 173 dies de mitjana.
La roda de premsa del GHAS ha acabat amb el tall del carrer Creu Coberta, davant la seu del districte i amb una manifestació improvisada que ha recorregut diversos carrers de Sants.
Reclamen al govern de Colau un reallotjament «digne» per a les famílies i menors desallotjats a Sants
Els Mossos d'Esquadra han executat aquest dijous el desnonament d'un dels blocs ocupats el 8-M
ARA A PORTADA
-
-
ERC avisa que cal complir amb l'ordinalitat en el nou finançament: «És innegociable» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
Junts considera «molt decebedor» l'acord pel finançament: «No hi ha nou model» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
El PP surt en tromba contra el finançament singular: «És corrupció d'estat» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
Albares reconeix que l'oficialitat del català a la UE encara no té «la unanimitat necessària» per ser aprovada Redacció
Publicat el 25 de juny de 2020 a les 20:30
Actualitzat el 25 de juny de 2020 a les 20:32
Et pot interessar
-
Societat Tres empreses amb seu a Catalunya eliminen el català de la web
-
Societat El temps d'aquest dimarts 15 de juliol: clima assolellat i ruixats puntuals a la tarda
-
Societat Les claus del futur Sant Jordi Club: doblar l'actual aforament i dos anys sense ús per obres
-
Societat L'hospital de Vilafranca, tancat fins a nou avís pels efectes dels aiguats de dissabte
-
Societat Més de 17 quilòmetres de retenció a l'AP-7 per un camió avariat
-
Societat Un accident a la Ronda de Dalt talla un carril el primer dia d'obres