Rècord d'assistència: mig miler de persones participen en el primer bany de l'any a Sant Feliu de Guíxols

Després de dos anys suspès per la pandèmia, els banyistes s'han llançat a l'aigua amb complements nadalencs de tota mena

  • Participants del primer bany de l'any a Sant Feliu de Guíxols, entrant a l'aigua -
Publicat el 01 de gener de 2023 a les 16:01
Al voltant de 500 persones han participat el matí d'aquest diumenge en la multitudinària edició d'enguany del primer bany de l'any a Sant Feliu de Guíxols. A la una del migdia en punt, els banyistes s'han llançat a l'aigua amb barrets de pare Noel, d'any nou o banyes de ren, entre altres complements festius. La platja del municipi era plena a vessar d'espectadors que no es volien perdre la primera remullada.

El regidor d'Esports, David Oliveras, ha destacat la gran afluència de gent, la més alta de la història, després de dos anys de no poder-se celebrar per culpa de la pandèmia. "Cada any se supera l'assistència, s'ha convertit en una tradició per Sant Feliu", ha dit. Segons l'organització, l'aigua estava a una temperatura de quinze graus. Hi havia unes 300 persones apuntades, però molta gent s'hi ha presentat sense inscriure's.

El David Vázquez és un d'aquests banyistes que no viuen a Sant Feliu, però que han adquirit el costum de traslladar-s'hi cada primer d'any. Fa quatre anys que, com a tradició familiar, s'hi desplacen amb la dona i els fills des de Vidreres per fer la primera capbussada al mar. "És una manera de fer esport i ens agrada l'aigua freda", ha explicat. A més, enguany, Vázquez ha aconseguit ser el primer a arribar fins a una de les dues boies on l'organització diposita una ampolla de cava. "Feia temps que tenia ganes d'agafar-la", ha reconegut. Avui, brinden a la sorra.

[noticiadiari]2/250897[/noticiadiari]
Una altra banyista, la Marta Fernàndez, hi ha arribat des de Terrassa. Han passat el Cap d'Any amb la família al municipi i "és el primer any" que hi participen, tot i que tenen el costum de banyar-se al mar l'1 de gener en altres localitats. "No sabíem que hi hauria tanta gent, ens ha encantat", ha compartit. Ja es plantegen repetir-ho en futures ocasions.

La jornada ha acabat amb una xocolatada popular, en què també s'ha repartit brou, per acostar-se a les preferències de tothom. La majoria de banyistes es canviaven a la sorra per recuperar l'escalfor i ho combinaven amb els beuratges per acabar de recuperar temperatura. Tot i això, el regidor d'Esports ha afirmat que "no ha estat l'any en què l'aigua és més freda". L'organització calcula que estava a uns quinze graus. A més, el sol ha ajudat als indecisos a capbussar-se. La temperatura exterior ha estat de 16 graus.

[plantillavirals]