Un grup de persones "de diversos espais i àmbits de militància", segons ells mateixos es defineixen, han iniciat un projecte de crowdfunding per a substituir la furgoneta cremada del secretari general de la CGT de Catalunya, Ermengol Gassiot. L'incendi va tenir lloc al carrer de Montserrat de Terrassa aquest cap de setmana. "No volem quedar-nos de braços creuats davant el que considerem un nou intent de coacció vers la militància social i sindical", diuen els impulsors.
El projecte de micromecenatge a la plataforma Verkami ha estat un èxit en les primeres 24 hores a la xarxa. Ja s'han superat els 6.000 euros gràcies a més de 200 mecenes, que han aportat diferents quantitats entre els 10 i els 500 euros.
Ermengol Gassiot, a més de ser el secretari general de la CGT de Catalunya, està imputat en el cas "27 i més". Segons els impulsors de la iniciativa solidària, "suposem que per tot això, la passada nit del 18 de setembre, el seu cotxe va aparèixer calcinat als carrers de Terrassa. I suposem que per tot això, hi ha qui té ganes de fer recular l'Ermen i a totes les persones que, com ell, no tenen por, ni vergonya i caminen amb el cap ben alt i amb tota la determinació en defensa dels drets de les més febles".
La iniciativa tenia un objectiu inicial de recaptar 4.000 euros en un màxim de quaranta dies, quantitat que s'ha superat amb escreix en el primer dia en marxa. Amb una part d'aquests diners compraran una furgoneta per substituir la que es va cremar i va quedar totalment destruïda, però es destinaran també a "reforçar la resta de campanyes contra la repressió per lluitar pels nostres drets laborals i socials", segons explica la iniciativa a Verkami. L'excedent, per tant, es destinarà a una campanya comuna pel cas "Som 27 i més".
Sobre les recompenses
La recompensa per als mecenes d'aquesta campanya de crowdfunding serà "el plaer de la solidaritat i de demostrar a aquells que no volen que lluitem que nosaltres no ens aturarem per moltes amenaces que patim". Alhora, asseguren que se celebrarà una Jornada poètico-musical "per celebrar la nostra alegria revolucionària"
Recullen diners per substituir la furgoneta cremada del líder de la CGT
A través d'un projecte de "crowdfunding" a Verkami ja s'han superat els 6.000 euros en un sol dia, tot i que l'objectiu era aconseguir-ne 4.000
ARA A PORTADA
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Junts pressiona Illa perquè la benedicció de la torre de la Sagrada Família sigui en català Oriol March
-
-
«Els capellans heu d'anar vestits de capellans»: l'ordre d'Omella davant la visita del Papa Pep Martí i Vallverdú
-
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
22 de setembre de 2016 a
les 21:14
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona inaugurarà la Rambla amb una «festa ciutadana» el febrer
-
Societat Desnonen una família amb quatre menors a Mataró que havia perdut el pis amb la crisi immobiliària del 2008
-
Societat
Els docents col·lapsen el centre de Barcelona i bloquegen l'accés a la Casa Batlló
-
Societat
El Govern tira de símbols i cultura popular per l'espot de benvinguda a Lleó XIV
-
Societat
El sindicat de Mossos USPAC xifra en 28 els tirotejos a Catalunya des de principi d'any
-
Societat
En marxa la consulta mentre els docents continuen amb les mobilitzacions
