Renfe demana apartar quatre vigilants després d'apallissar un jove a l'estació de plaça de Catalunya

La companyia comunica que no tolera cap actitud "ni verbal ni física" contra la integritat dels viatgers

  • Els vigilants de seguretat redueixen la víctima -
Publicat el 21 de setembre de 2023 a les 18:10
Renfe ha demanat a l'empresa de seguretat Sureste que obri un expedient informatiu i retiri "immediatament" del servei quatre vigilants que aquest dimecres a la tarda van reduir de manera violenta un jove racialitzat a l'estació de plaça de Catalunya, a Barcelona. L'acció va ser gravada per testimonis del fet i els vídeos s'han difós a les xarxes socials.
 
Els quatre membres de seguretat van intentar reduir un jove negre durant diversos minuts entre els crits dels usuaris recriminant-los l'actitud. Els treballadors van tirar a terra la víctima i van intentar emmanillar-lo, sense èxit.

Davant d'aquests fets i la repercussió social que han tingut, Renfe ha sortit al pas de la polèmica i ha indicat que no tolera cap agressió "ni verbal ni física" contra la integritat dels viatgers, "independentment del fet anterior que s'hagi produït".

[plantillavirals]