Rescaten un excursionista de 48 anys ferit greu a Setcases

Els Bombers també han hagut d'evacuar accidentats a Montserrat, Centelles, Das i Saldes

Publicat el 01 de maig de 2014 a les 15:30
Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure aquest dijous a l'entorn del Bastiments, al terme de Setcases. Els Bombers de la Generalitat han estat alertats a les 9.55 hores perquè un excursionista que feia una travessa havia caigut i havia resultat ferit de gravetat. Fins a lloc dels fets s'hi han desplaçat en helicòpter personal dels Grups d’Actuacions Especials (GRAE) i personal del Grup d’Emergències Mèdiques (GEM) des Bombers. Un cop allà, al ferit ja l’estaven atenent efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Un cop feta la primera assistència mèdica, els Bombers de la Generalitat han fet l’evacuació en helicòpter de la víctima, un home de 48 anys. Després d’immobilitzar-lo i de fer un gruatge per carregar-lo a l’aeronau, l’han traslladat fins a l'aparcament de Vallter 2000, on ja s’esperava l’helicòpter medicalitzat del SEM, que s’ha encarregat d’evacuar el ferit a l’Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta. El SEM també ha participat en aquest servei amb una ambulància de suport.

Es dóna la circumstància que aquest dijous els Bombers també han hagut de fer rescats de muntanya a Montserrat, Centelles (Osona), Das (Cerdanya) i Saldes (Berguedà).