El Govern ha avançat la declaració d'excepcionalitat per la sequera i, a partir del 2 de març, entraran en vigor les restriccions al consum d'aigua en diversos àmbits. Catalunya acumula dos anys de sequera i el consum s'ha mantingut estable tot i l'anunci de noves fases -a finals de novembre es va declarar l'alerta a la Regió Metropolitana de Barcelona-, no s'ha aconseguit un estalvi. Ara, la Generalitat vol guanyar temps davant d'unes previsions meteorològiques pessimistes i forçar la reducció de l'ús dels recursos hídrics.
Barcelona i 223 municipis més es veuran afectats per l'alerta per sequera a la conca del Ter-Llobregat a partir de dijous, quan els seus habitants només podran consumir un màxim de 230 litres d'aigua cada dia. Si bé, cal traduir els nombres en exemples per poder fer-se una idea de què es podrà fer i que no.
Per això, l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha elaborat un càlcul aproximat del consum de cada electrodomèstic i acció quotidiana a les llars catalanes. Rentar-se les mans consumeix entre 2 i 8 litres, i les dents, fins a 12. Dutxar-se, en canvi, implica un consum d'entre 30 i 80 litres, però si s'omple la banyera, puja fins als 300. Per aquest motiu, no es podrà omplir la banyera.
Encara menys netejar el cotxe ni regar 100 metres quadrats de gespa, que consumeixen 400 litres. No hi ha problema, en canvi, si es neteja la casa, es tira la cadena del vàter, es cuina o es veu aigua (10 litres); i es renta els plats a mà o amb el rentavaixella (15-30 litres). Cal vigilar, però, amb les fuites i les aixetes mal tancades o espatllades, que poden consumir fins a 30 litres al dia.
[plantillavirals]
Restriccions al consum d'aigua: puc posar el rentaplats i la rentadora el mateix dia? I omplir la banyera?
El Govern avança l'excepcionalitat per sequera i espera forçar un canvi domèstic a 224 municipis
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Trump presumeix d'haver «posat fi a set guerres» i carrega contra els països que reconeixen Palestina Redacció
Publicat el 28 de febrer de 2023 a les 20:21
Actualitzat el 25 d’abril de 2023 a les 18:32
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest 24 de setembre: núvols, fred i neu
-
Societat Una dona de 84 anys mor després de ser atropellada per un cotxe a l’avinguda Meridiana
-
Societat Oportunitat perduda
-
Societat Presó per al detingut pel cadàver esquarterat dins d'una maleta a Vilanova i la Geltrú
-
Societat El temps d'aquest dimarts 23 de setembre: baixada de temperatures
-
Societat Confirmen que el segon cos trobat a l'Alt Penedès és el del pare del menor