Rigau alerta que es vol imposar a Catalunya el model escolar balear

La consellera es mostra "sorpresa i indignada" pel fet que el TSJC no esperi la resolució del Constitucional i que el Suprem "s'extralimiti" intentant canviar la LEC

Publicat el 31 de gener de 2014 a les 18:42
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau Foto: ACN

La consellera d'Educació, Irene Rigau, considera que la imposició d'un 25% d'horari lectiu en castellà en cinc escoles fixat pel Tribunal Superior de Justicia de Catalunya (TSJC) obligarà als directors dels centres afectats a "incumplir" la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), i ha anunciat que el govern presentarà recurs.

Així mateix ha explicat que es reunirà amb els responsables dels centres afectats perquè assumeixen la responsabilitat del cas, presentaran abans de cinc dies els recursos pertinents i esperaran la resolució del recurs. Rigau s'ha mostrat "sorpresa" i "indignada" i considera que s'està intentant imposar a Catalunya per la via judicial el model educatiu del PP a les Balears i el País Valencià.

Rigau ha fet aquestes declaracions en roda de premsa poc després que la Secció Cinquena de la sala contencioso-administrativa del TSJC ha fixat que el castellà comprengui el 25% de l'horari lectiu per garantir la presència d'aquest idioma com a llengua vehicular "al col·legi, curs i classe de referència" dels alumnes de les cinc famílies recurrents.




El TSJC ha acordat requerir a les escoles afectades per a que adaptin les "disposicions pedagògiques oportunes" en el termini d'un mes des de la notificiació i informant dels canvis al tribunal.