
La consellera d'Ensenyament Irene Rigau ha fet una defensa aferrisada del model actual d'ensenyament tot i la sentència del Tribunal Suprem que anul·la la immersió escolar per als alumnes de 3 a 6 anys. "Com ja va dir el president Mas al seu moment, som on èrem", ha assegurat la consellera, que ha informat que actualment "tenim vigent la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), mentre que el TS ha anul·lat articles d'un decret previ", raonant que la decissió del TS no impugna en cap cas la LEC, cosa que fa que "es pugui seguir aplicant la LEC", i per tant, "al curs vinent podem tenir la tranquilitat de seguir aplicant el mateix model linguistic que fins ara".
"Dimecres comunicarem als centres els vuit punts que han estat anul·lats, però en substitució d'aquests punts aplicarem els articles de la LEC que expliquen com ha de ser el model lingüístic a catalunya", ha assegurat la consellera, que ha insistit que hi ha "base legal per seguir aplicant l'actual model escolar".
Tot i això, Rigau ha volgut assenyalar que un cop més, "una sentència del TS revoca una sentència del TSJC, i això ens preocupa", perquè "el TS demostra una vegada més que interpreta restrictivament tot el que concerneix al model lingüístic escolar de Catalaunya". A més, Rigau ha afegit que la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut de Catalunya "no questionava l'article 35 i per tant no questiona que el català sigui la llengua normalment emprada al sistema escolar".