El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha acusat aquest dimarts el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, d'estar "fora d'Europa" per la seva oposició al model de vinyeta que el Govern vol implantar per substituir l'actual sistema de peatges. "Els que ens amenacen de fer-nos fora d'Europa estan portant l'Estat, en quant a polítiques de progrés, fora d'Europa", ha destacat Rull en la roda de premsa posterior al consell executiu.
El dirigent nacionalista ha indicat que els països "més avançats" del continent -com ara Suïssa- ja apliquen un model de vinyeta, que segons Rull és millor en termes de sostenibilitat i d'equilibri territorial. "L'Estat està girant l'esquena a la Unió Europea, va en sentit contrari", ha destacat el conseller.
Rull ha insistit que la negativa de l'Estat no és específicament al model proposat, sinó a la possibilitat que sigui la Generalitat qui apliqui un sistema propi. "Trobem inaudit que s'oposin a una proposta que ni s'ha plantejat i que no posin alternatives damunt la taula", ha destacat el conseller de Territori.
Rull veu «fora d'Europa» l'Estat per oposar-se al model de vinyeta que ha de substituir els peatges
Societat
El conseller de Territori es compromet a tirar endavant la iniciativa sense tenir en compte la negativa espanyola
ARA A PORTADA
-
Societat Els Bombers alerten que l'incendi de l'Empordà encara afronta «hores de patiment» Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Un treballador detingut i una empresa subcontractada per la Generalitat sota sospita Pau Espí Solé
-
Societat L'organització rectifica i anul·la la Cantada d’Havaneres de Calella de Palafrugell Pau Espí Solé
-
-
Publicat el
20 de juny de 2017 a
les 14:20
Actualitzat el
20 de juny de 2017 a les
14:30
Et pot interessar
-
Societat
Sobra bosc, falten pagesos
-
Societat
Protestes contra els pisos turístics aprofitant el Tour de França
-
Societat
Els Bombers alerten que l'incendi de l'Empordà encara afronta «hores de patiment»
-
Societat
El psiquiatre dels Andic qüestiona que el pagament de 40 milions del pare al fill fos «la millor solució»
-
Societat
El sector educatiu avala endarrerir l'exigència del C2 de català als nous docents
-
Societat
Per què els Bombers demanen que la població es confini en comptes d'evacuar les cases
