El cap dels mercenaris de Wagner, Yevgeny Prigozhin, és mort. Ho ha pogut confirmar el Comitè d'Investigació de Rússia aquest diumenge gràcies a les proves d'ADN que ha realitzat a les restes de l'avió accidentat aquest dimecres i on viatjava l'artífex de l'aixecament més important contra Vladímir Putin.
Deu persones van morir després que un jet privat de Wagner s'estavellés a la regió russa de Tver, al nord de Moscou. El president rus, Vladímir Putin, va expressar el seu condol i va prometre una investigació, tot i que diversos comptes de Telegram vinculats al grup de mercenaris asseguren que van ser defenses antiaèries russes qui van fer caure l'aeronau.
En un comunicat, l’Agència Federal de Transport Aeri de Rússia va assegurar que Priogzhin era en la llista de deu passatgers d’un avió que s’havia estavellat a la regió de Tver. També comptes de Telegram vinculats al grup de mercenaris van confirmar que Prigozhin era en aquest avió i que havien estat defenses antiaèries russes que l’havien fet caure.
El grup de mercenaris Wagner es va rebel·lar contra Rússia a finals de juny després d'haver estat repetidament crític amb l'estratègia del Ministeri de Defensa a Ucraïna i d'haver acusat l'executiu rus de deixar els seus homes desemparats i sense recursos per lluitar. La revolta es va aturar amb un acord amb el Kremlin, que permetia al líder de Wagner establir-se a Bielorússia i anunciava que no hi hauria processaments per l’aixecament.
Els paramilitars insurrectes van arribar a ocupar la ciutat de Rostov del Don, que té prop d'un milió d'habitants, i van iniciar una marxa cap a Moscou. Amb la mediació del president bielorús, Aleksandr Lukaixenko, finalment van accedir a fer mitja volta quan eren a uns 200 quilòmetres de la capital russa.
[noticiadiari]2/261679[/noticiadiari]
Priogzhin va justificar llavors la reculada per tal d'evitar un "bany de sang". Posteriorment, va assegurar que el seu objectiu no era “enderrocar” el govern rus. Aquesta setmana, el líder de Wagner havia reaparegut en un vídeo suposadament des de l’Àfrica.
Rússia confirma la mort de Prigozhin amb proves d'ADN
Putin va prometre una investigació mentre que comptes de Telegram vinculats al grup de mercenaris asseguren que van ser defenses antiaèries russes qui ha fet caure l'aeronau
- El líder de Wagner, Yevgeny Prigozhin -
- EP
ARA A PORTADA
-
Ábalos, Koldo i Aldama, a judici per lucrar-se amb la compra de mascaretes per la pandèmia Bernat Surroca Albet
-
El PSOE demana suspendre el judici del cas Kitchen per incorporar el PP i Cospedal com a investigats Redacció
-
-
Lligar (per fi) els pressupostos i calmar el carrer: els deures d'Illa per al final de curs Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
27 d’agost de 2023 a
les 12:47
Et pot interessar
-
Societat
L'error més greu en la recerca de la felicitat, segons un científic de Harvard
-
Societat
Per què els Bombers han hagut de fer més de 40 rescats en només quatre dies?
-
Societat
Setmana Santa sense cap mort a les carreteres
-
Societat
La humanitat, més lluny que mai de la Terra
-
Societat
La diferència d'edat ideal entre les parelles, segons la ciència
-
Societat
Eix Transversal Ferroviari amb 240 km de túnels: un projecte impossible
