Els ciutadans de Salt s'han decantat clarament pel sí en la consulta que ha promogut l'Ajuntament per decidir si volen o que Ikea instal·li una botiga a la part sud de la ciutat. Concretament, un 87,6% hi ha votat a favor davant l'11,9% que ho ha fet en contra, mentre que el 0,5% restant han estat vots en blanc o nuls. A més ho han fet amb una participació important, que ha arribat al 21'5% (4.829 vots). Una participació molt alta en aquest tipus de consultes i que per a l'ajuntament és "un èxit rotund".
Tot i que la consulta no té una vinculació legal, dóna via lliure al consistori perquè reformi el pla urbanístic del sud de la ciutat que permetrà, entre altres coses, que Ikea pugui construir una nau on vendre els seus productes. L'alcalde del municipi, Jordi Viñas, ha destacat la mobilització de la gent, i ha recordat que l'equip de govern va prendre el compromís de respectar la decisió dels ciutadans.
Viñas ha explicat que no s'esperaven aquesta afluència de públic i ha reconegut que els ha sorprès. "Si ens diuen fa quinze dies que arribaríem a aquesta participació, no ens ho haguéssim cregut". Com ell, els diferents partits reconeixien que la jornada ha estat molt positiva.
Malgrat que alguns veïns es queixaven que no s'havia donat prou informació, el degoteig de persones que han acudit a votar ha estat constant durant tot el dia, llevat de l'hora de dinar. De fet, a l'ajuntament, on hi havia instal·lades dues meses, les votacions han acabat passades les vuit del vespre, ja que molta gent esperava a fora del consistori.
Els socis de govern defensaven posicions diferents
Una de les curiositats que presentava aquesta votació eren les diferències entre els dos socis de l'equip de govern. ERC, favorable a la reforma del pla urbanístic i Independents per Salt-CUP, contraris. Jordi Viñas ha dit que el resultat avalava tirar endavant el projecte i diu que ara s'han de posar a treballar per fer realitat el que la ciutadania ha demandat.
Per la seva banda, Ferran Burch, d'Independents per Salt-CUP diu que, malgrat no haver aconseguit frenar la consulta, estan contents perquè han mobilitzat una part important de la ciutadania de Salt.
Salt diu «sí» a la instal·lació d'una botiga Ikea
Un 87,6% dels votants s'hi han mostrat a favor en una jornada marcada per una participació molt més elevada de la prevista per l'Ajuntament
ARA A PORTADA
-
-
-
Els equilibris de Sánchez amb el PP posen en risc l'estratègia de la discreció d'Illa Bernat Surroca Albet
-
Leire Díez, sobre l'operació Catalunya: «No hi ha prou causes obertes amb la informació existent» Lluís Girona Boffi
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 24 de setembre de 2016 a les 20:27
Et pot interessar
-
Societat La UE estudia canviar el que s'entén com «retard aeri» per evitar indemnitzacions
-
Societat El temps d'aquest dijous 5 de juny: lleu davallada de la temperatura i protagonisme dels núvols
-
Societat La parada fantasma dels Guiamets
-
Societat La UOC ha d'indemnitzar 21 alumnes per «falses expectatives» d'un màster
-
Societat Brians 2 proporciona paper de plata als reclusos en tractament contra les drogues
-
Societat Un ampli front social reclama un moviment extraordinari que freni que pisos protegits passin al mercat privat