El Departament de Salut recomana als positius de Covid per test d'antígens que no vagin al Centre d'Atenció Primària (CAP). La recomanació es fa en un context d'escalada de les infeccions i d'augment de la pressió assistencial al primer nivell de la xarxa sanitària.
Si el test és positiu, la recomanació del Salut és aïllar-se 10 dies al domicili, sense que calgui repetir la prova al CAP. Són indicacions, subratlla Salut, del procediment d'actuació davant casos d'infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 en fase II de mitigació. També indica que si no hi ha símptomes o són lleus o no cal la baixa, es pot contactar telemàticament amb el CAP per comunicar el positiu i que s'inclogui a la història clínica de l'afectat.
El protocol del qual informa Salut estableix que la persona afectada rebrà un missatge a través de telefonia mòbil en què podrà reportar els contactes estrets. En cas que calgui la baixa, la recomanació és, igualment, contactar de forma telemàtica amb el CAP o per telèfon. Si els símptomes empitjoren o la persona es troba malament, sí que es recomana anar al CAP o trucar al 112.
[plantillacoronavirus]
Salut demana als positius per test d'antígens que no vagin al CAP
L'executiu recomana contactar telemàticament amb el centre de salut si no hi ha símptomes o són lleus
ARA A PORTADA
-
Educació es mou després de la vaga: ofereix 500 euros més anuals als docents fins al 2029 David Cobo
-
La compra especulativa continua encallant l'acord Govern-Comuns pels pressupostos Bernat Surroca Albet
-
Dol a Manlleu per la mort de cinc joves en l'incendi d'un traster: «Estem molt tristos» Irene Giménez Vinyet
-
Orriols es victimitza per la subvenció en risc a Ripoll: «S'està intentant fer caure el govern» Lluís Girona Boffi | Arnau Urgell i Vidal
-
Marlaska dimitirà si la víctima del director adjunt de la policia diu que s'ha sentit desprotegida Redacció
Publicat el
27 de desembre de 2021 a
les 19:14
Et pot interessar
-
Societat La Generalitat impulsa l’Any Bressola per celebrar 50 anys d’educació en català a la Catalunya del Nord
-
Societat
Revolut es passa al català: busca traductors per incorporar la llengua gràcies a la pressió ciutadana
-
Societat
Una incidència a Movistar, Vodafone i Orange deixa milers d'empreses sense internet durant cinc hores
-
Societat
Els Comuns acorden amb el Govern 100 milions extres per a ajuts al lloguer i poder arribar a gairebé 50.000 famílies més
-
Societat
Assassinen una dona i la seva filla de dotze anys al seu domicili de Castelló
-
Societat
Dimiteix el director de la Policia Nacional després de ser acusat d'un delicte d'agressió sexual
