El Departament de Salut recomana als positius de Covid per test d'antígens que no vagin al Centre d'Atenció Primària (CAP). La recomanació es fa en un context d'escalada de les infeccions i d'augment de la pressió assistencial al primer nivell de la xarxa sanitària.
Si el test és positiu, la recomanació del Salut és aïllar-se 10 dies al domicili, sense que calgui repetir la prova al CAP. Són indicacions, subratlla Salut, del procediment d'actuació davant casos d'infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 en fase II de mitigació. També indica que si no hi ha símptomes o són lleus o no cal la baixa, es pot contactar telemàticament amb el CAP per comunicar el positiu i que s'inclogui a la història clínica de l'afectat.
El protocol del qual informa Salut estableix que la persona afectada rebrà un missatge a través de telefonia mòbil en què podrà reportar els contactes estrets. En cas que calgui la baixa, la recomanació és, igualment, contactar de forma telemàtica amb el CAP o per telèfon. Si els símptomes empitjoren o la persona es troba malament, sí que es recomana anar al CAP o trucar al 112.
[plantillacoronavirus]
Salut demana als positius per test d'antígens que no vagin al CAP
Societat
L'executiu recomana contactar telemàticament amb el centre de salut si no hi ha símptomes o són lleus
ARA A PORTADA
-
Societat Esperant miracles: de Gaudí a Llull, els catalans que fan cua per ser sants Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
27 de desembre de 2021 a
les 19:14
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'alerta d'una actriu catalana per retards del sistema de dependència: «És cosa de vida o mort»
-
Societat
Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos
-
Societat
Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici»
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
