El Ministeri de Sanitat ha advertit que "augmenta l'evidència" que la variant òmicron de la Covid-19 "esquiva la resposta immunitària originada per les variants prèvies i per les vacunes". L'avís es recull en l'actualització de l'Avaluació ràpida de risc d'òmicron publicada aquest divendres.
L'informe, signat pel Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), dirigit pel doctor Fernando Simón, apunta que l'òmicron "és la més divergent genèticament" de les que s'ha detectat durant la pandèmia, cosa que "planteja una gran preocupació que pugui estar associada amb una reducció significativa en l'efectivitat de la vacuna i més risc de reinfeccions”.
Sobre això, els experts del CCAES detallen que "diversos" dels canvis en la seqüència que codifica la proteïna de l'espícula (S), porta d'entrada del virus de la variant òmicron, s'han descrit anteriorment i "estan associats amb l'escapament immunològic dels anticossos neutralitzants o altres propietats".
Els especialistes citen una variant sintètica descrita abans amb 20 mutacions en la proteïna S que "es va associar amb una fuita gairebé completa de la neutralització per a convalescents i vacunats". "Com que l'òmicron porta encara més mutacions al gen S en comparació amb la variant sintètica, s'espera un efecte molt significatiu sobre la neutralització", alerten els tècnics.
El document tranquil·litza, però, sobre la gravetat dels casos, ja que explica que de tots els casos notificats a Europa amb òmicron "la meitat van ser asimptomàtics i l'altra meitat va presentar símptomes lleus". A més a més, no s'han comunicat casos amb malaltia greu, hospitalitzacions o morts.
[plantillacoronavirus]
Sanitat alerta que «augmenta l'evidència» que la variant òmicron s'escapa de la vacuna
Els experts del govern espanyol apunten que tots els casos detectats a Europa són asimptomàtics o amb símptomes lleus
ARA A PORTADA
-
Es pot evitar una nova apagada? Aquestes són les mesures del nou decret del sistema elèctric Arnau Urgell i Vidal
-
Sánchez es manté en el 2% de despesa militar a la cimerea de l'OTAN: «És suficient i realista» Redacció
-
-
-
L'exèrcit acapara més de la meitat de les inversions de l'Estat en l'administració Ona Sindreu Cladera
Publicat el 03 de desembre de 2021 a les 19:26
Et pot interessar
-
Societat Mango haurà de pagar 750.000 euros per convertir obres de Miró, Tàpies i Barceló en NFT
-
Societat L'Audiència Nacional confirma 10.800 euros de multa a Rubiales pel petó no consentit a Jennifer Hermoso
-
Societat Mor un home de 54 anys ofegat quan es banyava al mar a Vilanova i la Geltrú
-
Societat Junts respon l'ultimàtum de Collboni: dona per trencades les negociacions per la reforma del 30%
-
Societat Proposen una reforma per evitar que els jutjats allarguin els subministraments d'eutanàsia
-
Societat Dos morts en l'incendi d'un habitatge a Mataró