Sanitat autoritza la reobertura de l'oci nocturn

Catalunya, amb un nivell d'alerta mitjà, podria obrir les discoteques fins a les dues de la matinada

  • Un dispensador de gel desinfectant a la barra d'una discoteca -
Publicat el 02 de juny de 2021 a les 17:34
El Ministeri de Sanitat i les autonomies han aprovat aquest dimecres un semàfor d'obligat compliment per a l'obertura dels locals d'oci nocturn i per a l'hostaleria. En funció del risc de contagi de cada autonomia, les discoteques podran obrir fins a les dues o fins a les tres de la matinada, hora màxima de tancament fins que s'assoleixi la vacunació de 70% de la població. Catalunya i altres cinc comunitats hi han votat en contra.

Les autonomies que estiguin en nivell d'alerta mitjà -amb una incidència d'entre 50 i 150 casos per cada 100.000 habitants- podran reobrir l'oci nocturn fins a les dues de la matinada, amb un terç de l'aforament interior, sempre que els indicadors estiguin millorant. Catalunya es troba en aquest nivell d'alerta, amb 110 casos per 100.000 habitants, per la qual cosa amb aquests paràmetres Salut podria autoritzar la reobertura dels locals.

Quan una autonomia assoleixi el nivell baix d'alerta -per sota d'una incidència de 50 per 100.000 habitants- podrà autoritzar les discoteques a obrir fins a les tres de la matinada, amb un aforament màxim del 50%.

Per contra, les comunitats amb un risc alt -per sobre dels 150 casos per 100.000 habitants-, com ara Madrid i Andalusia, hauran de tancar l'oci nocturn. Aquestes comunitats han estat dues de les que han votat en contra de les mesures, amb Catalunya, Galícia, Múrcia i País Basc.

[plantillacoronavirus]