La Comunitat de Madrid ha confirmat la tarda d'aquest dimecres les dues primeres defuncions de criatures per estreptococ A, el dia que l'Agència de Seguretat Sanitària del Regne Unit ha emès una alerta davant l'increment de casos al país, on ja s'ha registrat la mort d'almenys nou infants més les darreres setmanes. Aquest any s'ha detectat una onada de malalties provocades per aquests bacteris, especialment en menors de 10 anys. L'últim brot d'infeccions es va produir l'hivern del 2017.
En un comunicat, la conselleria madrilenya de Sanitat ha explicat que hi ha 14 casos més diagnosticats, tots d'edats compreses entre l'any i els 12 anys, i que evolucionen de manera favorable gràcies a un tractament amb antibiòtic. AL seu torn, el director adjunt de l'òrgan sanitari del Regne Unit, el doctor Colin Brown, ha demanat als pares estar atents dels símptomes que puguin manifestar-se en els seus fills, i ha animat a acudir al metge "com més aviat millor" perquè els nens puguin ser tractats.
Davant d'aquesta advertència, el ministeri de Sanitat s'ha posat a investigar possibles casos d'infecció pel bacteri. Tal com ha informat la Societat Espanyola d'Infectologia Pediàtrica, se sospita que a l'Estat també s'hi està produint un increment anormal dels casos.
Els estreptococs del grup A poden causar amigdalitis i impetigen. Tot i això, habitualment no arriba a manifestar-se d'una forma greu i es queda en irritacions al coll que es tracten amb antibiòtics. El motiu de l'augment sobtat de casos, que s'han multiplicat per quatre al Regne Unit respecte a la mitjana, podria ser la falta d'anticossos de les criatures i la reobertura dels espais compartits, després de dos anys de pandèmia.
Sanitat, en alerta per estreptococs: es confirmen les dues primeres morts a l'Estat
Sospiten que a l'Estat s'hi està produint una onada similar a la britànica, on ja es registren nou defuncions de criatures
- Estreptococs del grup A -
- Flickr
ARA A PORTADA
-
Cinc grans preguntes que ha de respondre Carlos Mazón a la comissió d'investigació de la dana Lluís Girona Boffi
-
La sentència d'Estrasburg esvaeix totes les esperances de l'independentisme? Josep Maria Tirapu Sanuy
-
ERC ajorna la proposta de l'IRPF al Congrés per no «distorsionar» la negociació pel finançament Lluís Girona Boffi
-
El pla Àsia del Govern: diversificació de mercats, reforç del turisme i cooperació tecnològica Redacció
-
L'eliminació dels pisos turístics s'estén a la Barcelona metropolitana: Cornellà també els vetarà David Cobo
Publicat el 07 de desembre de 2022 a les 19:23
Et pot interessar
-
Societat
Un nou restaurant de Barcelona exclou el català a la seva carta: «El castellà és més universal»
-
Societat
El temps d'aquest dimarts 11 de novembre: cel solejat i boires
-
Societat
Diversos detinguts en un «macrodispositiu» a Barcelona contra la venda i distribució de droga
-
Societat
El camió bolcat a l'AP-7 durant 33 hores tenia documentació de les mercaderies falsa
-
Societat
Els tres consells de Consum perquè no t'enganyin el Black Friday: «No et poden cobrar pels teus drets»
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 10 de novembre: estabilitat amb boires
