Una àvia de 72 anys passejava tranquil·lament amb el seu gos pel passeig de Basauri (País Basc) quan un jove la va estirar violentament. Li acabaven de robar una cadena i una medalla. El noi, de 18 anys, va marxar corrents i la dona va trucar ràpidament a la policia local, a qui va descriure a la perfecció el seu atacant. Poc després, va ser atesa pels serveis mèdics, on li van donar l'alta després de ser explorada.
Minuts després de l'estirada, el cos de seguretat va detenir el jove, que encara corria fugint del lloc dels fets, ocorreguts aquest cap de setmana. La mateixa àvia va corroborar que ell era l'home que l'havia atacat i robat. La policia va buscar per la rodalia les joies, però no les va trobar enlloc. En passar a disposició judicial, els agents van notar que el noi tenia una tos recurrent, cosa que els va fer pensar que s'havia empassat el botí per evitar les conseqüències legals del robatori, ja que si no es troben les joies, no es pot demostrar que s'ha comès un delicte.
[noticiadiari]2/255209[/noticiadiari]
Va ser en aquest precís moment que la policia va demanar una inspecció mèdica al tribunal de guàrdia per confirmar la seva sospita, que els hi va ser concedida. El noi va ser traslladat d'urgència en una ambulància medicalitzada a la Unitat de Cures Intensives (UCI) de Galdakao, on li van fer un seguit de proves mèdiques que van confirmar la hipòtesi policial. El diagnòstic, però, era preocupant: les joies se li havien quedat a la tràquea, el que comprometia la seva vida. El botí s'havia d'extreure urgentment.
En saber què tenia exactament, el van enviar a l'hospital de Basurto, on el van operar satisfactòriament i li van donar l'alta. Tot seguit, el jove va ser traslladat al calabós de la policia local de Basauri, on ara ha estat posat a disposició del jutjat de guàrdia acusat de robatori amb violència.
[plantillavirals]
S'empassa les joies d'una àvia a qui ha robat i acaba a l'UCI operat d'urgència
Societat
El jove basc de 18 anys està a disposició d'un jutjat de guàrdia acusat de robatori amb violència
- L'Ertzaintza -
- EP
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI Lluís Girona Boffi
Publicat el
24 d’abril de 2023 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
