Un grup de 20 senadors - deu demòcrates i deu republicans - han anunciat aquest diumenge un acord de mínims per impulsar una llei de control sobre la tinença d'armes, després de les massacres que s'han produït recentment al país - l'últim, tot just fa deu dies - i que han fet mobilitzar l'opinió pública.
Aquest document inclou la implantació de lleis de "bandera vermella" a escala estatal, que permeten a la policia o familiars limitar el dret a la tinença d'armes mitjançant un jutge, una ampliació dels serveis de salut mental, permetre la consulta dels antecedents als menors de 21 anys i finançar mesures de seguretat a les escoles. També inclou una proposta de modificació del sistema de comprovació dels antecedents, per evitar que es puguin evitar aquests controls mitjançant testaferros per adquirir les armes.
Es tracta d'una proposta "de sentit comú, bipartidista, per protegir els nens dels Estats Units, perquè les nostres escoles segueixin essent segurs i reduir el risc de violència a tot el país", expliquen els senadors en un document que ha recollit el diari The Hill. "Les famílies tenen por, i el nostre deure és unir-nos i aconseguir que es faci alguna cosa per restablir la seva sensació de seguretat a les seves comunitats", afegeixen.
El document, però, no inclou algunes mesures clau que defensa el president, Joe Biden i els grups favorables al control de les armes, com per exemple prohibir la venda de fusells d'assalt o elevar l'edat mínima per comprar armes semiautomàtiques dels 18 als 21 anys.
Els demòcrates han intentat impulsar lleis de control de les armes en diverses ocasions en els últims anys, especialment des de la matança a l'escola Sandy Hook de Newton (Connecticut) l'any 2012, en què van morir 27 persones, entre les quals vint nens d'entre sis i set anys. Els republicans i el sector més conservador del Partit Demòcrata sempre han bloquejat aquestes iniciatives.
Senadors dels Estats Units assoleixen un acord de mínims pel control de la tinença d'armes
Societat
Una proposta que descriuen "de sentit comú, bipartidista, per protegir els nens dels Estats Units"
- Agents de la policia, a l'escola on s'ha produït el tiroteig -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política Junts conté la respiració davant l'auge d'Aliança i el veredicte europeu sobre l'amnistia Oriol March
-
-
Política Aliança no fa por a Vox i Sánchez ho té fet a Catalunya: la lletra petita del CEO Bernat Surroca Albet
-
-
Política La desfeta de Junts fa que Aliança ja lluiti pel segon lloc amb ERC, segons el CEO Lluís Girona Boffi
Publicat el
12 de juny de 2022 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Augmenten a 3.889 els morts pel doble terratrèmol a Veneçuela
-
Societat
Moren 12 persones en un incendi forestal a Almeria
-
Societat
Detenen un home per drogar i fer tocaments a dones al barri de Vallvidrera
-
Societat
Els tècnics avaluaran dissabte si els desallotjats per l'esvoranc de l'L9 poden tornar a casa
-
Societat Desallotgen un tren i l’estació de metro d’Urquinaona per llançament de gas pebre
-
Societat
Els Mossos detenen dos joves després d'una estrebada al metro de Barcelona
