Setze comarques catalanes tenen aquest diumenge un risc alt d'incendi forestal, segons la Direcció General de Medi Natural. De nord a sud, es tracta de l'Alt Empordà, Baix Empordà, Bages, Vallès Occidental, Baix Llobregat, Alt Penedès, Conca de Barberà, Alt Camp, Baix Penedès, Garraf, Priorat, Baix Camp, Tarragonès, Ribera d'Ebre, Terra Alta i Baix Ebre.
En cap comarca el risc de foc és molt alt i per això no s'ha activat la prealerta del pla Infocat. Amb tot, la Direcció General de Protecció Civil (DGPC) demana extremar les precaucions en els entorns forestals per tal de minimitzar el risc d'incendi i recorda que està prohibit llençar burilles o llumins, encendre fogueres o tirar coets.
Igualment, la DGPC avisa també de la prohibició de fer enlairar fanalets voladors amb flama en zones de perill; fer barbacoes que no estiguin autoritzades; i deixar escombraries o deixalles al bosc.
A les urbanitzacions i zones habitades prop del bosc cal extremar les precaucions. A més, cal mantenir netes de fulles, branques i altre material combustible les parcel·les.
Setze comarques en risc alt d'incendi
Societat
Protecció Civil demana màxima precaució en zones forestals
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’agost de 2013 a
les 14:10
Et pot interessar
-
Societat
Un pla tècnic de l’Ajuntament planteja enderrocar 1.800 pisos al Besòs com un dels escenaris possibles
-
Societat
Canvi d'horari d'hivern: cal avançar o endarrerir el rellotge?
-
Societat
Barcelona calcula en 26 milions el cost de les incidències pels aiguats
-
Societat
CCOO denuncia Uber Eats per mantenir els repartidors durant el temporal
-
Societat Educació repensa el paper de les pantalles a infantil malgrat la pressió de les famílies
-
Societat
Desnonen una dona que fa tres anys que té aprovat un pis social i encara està en llista d'espera
