Setze comarques catalanes tenen aquest diumenge un risc alt d'incendi forestal, segons la Direcció General de Medi Natural. De nord a sud, es tracta de l'Alt Empordà, Baix Empordà, Bages, Vallès Occidental, Baix Llobregat, Alt Penedès, Conca de Barberà, Alt Camp, Baix Penedès, Garraf, Priorat, Baix Camp, Tarragonès, Ribera d'Ebre, Terra Alta i Baix Ebre.
En cap comarca el risc de foc és molt alt i per això no s'ha activat la prealerta del pla Infocat. Amb tot, la Direcció General de Protecció Civil (DGPC) demana extremar les precaucions en els entorns forestals per tal de minimitzar el risc d'incendi i recorda que està prohibit llençar burilles o llumins, encendre fogueres o tirar coets.
Igualment, la DGPC avisa també de la prohibició de fer enlairar fanalets voladors amb flama en zones de perill; fer barbacoes que no estiguin autoritzades; i deixar escombraries o deixalles al bosc.
A les urbanitzacions i zones habitades prop del bosc cal extremar les precaucions. A més, cal mantenir netes de fulles, branques i altre material combustible les parcel·les.
Setze comarques en risc alt d'incendi
Societat
Protecció Civil demana màxima precaució en zones forestals
ARA A PORTADA
-
Societat El futur dels pisos turístics esvera Catalunya: totes les cares del xoc per la nova regulació David Cobo
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
11 d’agost de 2013 a
les 14:10
Et pot interessar
-
Societat «La vaga del dia 8 és un anunci del que podria passar»: L'ultimàtum d'USTEC en la represa del curs polític
-
Societat
Ceuta, Lampedusa i Gaza miralls d’Europa (i 2)
-
Societat
Un robot xinès supera el rècord mundial d'Usain Bolt en els 100 metres d'atletisme
-
Societat
Detingut el propietari del cotxe calcinat que hauria originat l'incendi de l'Alt Penedès
-
Societat
Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què?
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
