Tres anys i mig després de la mort violenta de l'empresari i aleshores president de la patronal de Girona Jordi Comas, els Mossos d'Esquadra han desplegat un dispositiu per detenir els sospitosos relacionats amb la seva mort. L'operatiu s'ha saldat amb sis detinguts, dos a Barcelona i els altres quatre a poblacions del Baix Empordà.
Fonts de la investigació han confirmat que, a més, hi ha dictades quatre ordres europees de detenció i entrega contra sospitosos que han fugit del país. Entre els arrestats hi ha un home d'origen albanokosovar i la resta són d'origen marroquí. No es descarten més detencions. Als detinguts els hi podrien imputar delictes d'assassinat, robatori amb violència i pertinença a grup criminal.
L'empresari hoteler i president de la patronal FOEG va morir la nit del 18 de novembre del 2012. Jordi Comas estava a casa seva, situada a primera línia de mar de Platja d'Aro, quan tres assaltants van irrompre a l'habitatge. Els lladres van lligar la seva dona i van matar l'empresari. A Comas, el van lligar i emmordassar a la planta de baix i, segons l'autòpsia, l'empresari va morir per asfíxia perquè li van obstruir les vies respiratòries. Els assaltants van regirar la casa i es van endur joies i altres objectes de valor.
Aquella nit no era la primera vegada que uns lladres intentaven robar a l'habitatge. De fet, poc abans, a finals d'octubre, l'empresari va patir un intent de robatori i, arran d'això, havia decidit reforçar les mesures de seguretat. Quan els lladres van cometre l'assalt violent fatídic, però, encara no havia tingut temps d'instal·lar el nou sistema de seguretat.
Sis detinguts per l'assassinat del president de la patronal de Girona el 2012
Els Mossos d'Esquadra arresten dos sospitós pel crim de Jordi Comas a Barcelona i els altres quatre al Baix Empordà | Va morir en un assalt a casa seva
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 24 de maig de 2016 a les 20:51
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen