Canvis pioners en el món laboral del País Valencià. El govern de Ximo Puig donarà subvencions a les empreses que decideixin establir la jornada de quatre dies, dit d'altra manera, de 32 hores a la setmana, i que mantinguin el mateix sou que fins ara als seus treballadors.
Així doncs, les empreses que decideixin acollir-se al canvi rebran més de 9.000 euros repartits en tres anys per cada treballador que redueixi el seu horari. En total, l'executiu valencià destinarà 1,5 milions d'euros a la mesura, que forma part d'un pla experimental. El primer any de la reducció d'horari l'empresa rebrà 5.492 euros per treballadors, en el segon 2.746 i en el tercer 1.373.
Enric Nomdedéu, secretari d'Ocupació de la Generalitat Valenciana, ha avançat en declaracions a TV3 quins en seran els requisits. El primer és que l'empresa i els sindicats es posin d'acord i la segona és que el pas de 40 a 32 hores permeti millorar la producció i l'organització de la companyia. Si a les empreses no els funciona, després del primer any se'n podran desfer sense ser penalitzades.
[plantillavirals]
Subvencions per a les empreses del País Valencià que facin jornada de quatre dies
La mesura només s'atorgarà a les companyies que mantinguin el mateix sou als seus treballadors
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
24 de maig de 2022 a
les 20:20
Et pot interessar
-
Societat
Nova protesta dels mestres: negar-se a fer sortides i colònies
-
Societat
Nova vaga dels metges: rua reivindicativa per Barcelona per denunciar la sobrecàrrega laboral
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 21 i 22 de febrer
-
Societat
«Santaco» com a punt de trobada en la defensa municipal del català
-
Societat
La nova vida de Tito Álvarez al Carib: «És una terra d'oportunitats»
-
Societat
La Sagrada Família arriba als 172,5 metres d'altura i canvia l'«skyline» de Barcelona
