La República de Sud-àfrica ha demandat l’Estat d’Israel per genocidi davant del principal òrgan judicial de les Nacions Unides, la Cort Internacional de Justícia. Sud-àfrica ha presentat el procediment per presumptes violacions per part d’Israel de les seves obligacions en virtut de la convenció sobre la prevenció i el càstig del delicte de genocidi, i demana al tribunal mesures provisionals.
Segons la sol·licitud, els actes i "omissions" d’Israel "tenen caràcter genocida" perquè pretenen "destruir els palestins a Gaza" com grup nacional, racional i ètnic. La conducta de l’Israel, continua, "està violant les seves obligacions derivades de la Convenció del Genocidi". A més, el sol·licitant apunta que des del 7 d’octubre del 2023, Israel "no ha aconseguit prevenir el genocidi i no ha perseguit la incitació directa i pública al genocidi".
Afegeixen que el país s'ha implicat en actes genocides contra el poble palestí a Gaza. Sud-àfrica demana mesures provisionals per "protegir-se contra un dany encara més greu i irreparable dels drets del poble palestí" i garantir el compliment d’Israel de les seves obligacions en virtut de la Convenció del Genocidi".
[plantillagaza]
Sud-àfrica demanda Israel per genocidi davant del principal òrgan judicial de l'ONU
El país africà demanda la nació hebrea perquè els seus actes i "omissions" "tenen caràcter genocida" en pretendre "destruir els palestins a Gaza" com a grup nacional, racional i ètnic

- Soldats israelians, en ple conflicte a Gaza | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
Publicat el 29 de desembre de 2023 a les 21:22
Actualitzat el 07 de març de 2024 a les 14:55
Et pot interessar
-
Societat Els Mossos detenen a 17 persones que es dedicaven a la revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat Cursos de català a municipis petits: qui s'hi pot inscriure?
-
Societat Un aspirant a bomber s'aprofita de la llei trans per aconseguir plaça
-
Societat Mor un jove ofegat a la platja de la Barceloneta
-
Societat El temps d'aquest dijous 17 de juliol: temperatures superiors als 35 °C i núvols baixos
-
Societat Uns bacteris del nostre intestí causen una de les malalties que més morts provoca al món