La República de Sud-àfrica ha demandat l’Estat d’Israel per genocidi davant del principal òrgan judicial de les Nacions Unides, la Cort Internacional de Justícia. Sud-àfrica ha presentat el procediment per presumptes violacions per part d’Israel de les seves obligacions en virtut de la convenció sobre la prevenció i el càstig del delicte de genocidi, i demana al tribunal mesures provisionals.
Segons la sol·licitud, els actes i "omissions" d’Israel "tenen caràcter genocida" perquè pretenen "destruir els palestins a Gaza" com grup nacional, racional i ètnic. La conducta de l’Israel, continua, "està violant les seves obligacions derivades de la Convenció del Genocidi". A més, el sol·licitant apunta que des del 7 d’octubre del 2023, Israel "no ha aconseguit prevenir el genocidi i no ha perseguit la incitació directa i pública al genocidi".
Afegeixen que el país s'ha implicat en actes genocides contra el poble palestí a Gaza. Sud-àfrica demana mesures provisionals per "protegir-se contra un dany encara més greu i irreparable dels drets del poble palestí" i garantir el compliment d’Israel de les seves obligacions en virtut de la Convenció del Genocidi".
[plantillagaza]
Sud-àfrica demanda Israel per genocidi davant del principal òrgan judicial de l'ONU
El país africà demanda la nació hebrea perquè els seus actes i "omissions" "tenen caràcter genocida" en pretendre "destruir els palestins a Gaza" com a grup nacional, racional i ètnic
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de desembre de 2023 a les 21:22
Actualitzat el 07 de març de 2024 a les 14:55
Et pot interessar
-
Societat Unes 3.000 persones es manifesten a Barcelona per l'Orgull LGTBI+ al marge de «la comercialització del Pride»
-
Societat Un miler de persones protesten a Barcelona contra l'ampliació de l'aeroport: «Aconseguirem que no tiri endavant»
-
Societat El Govern reivindica la conquesta de drets LGTBI+ contra qui vol «tornar a la negra nit»
-
Societat Què és la meningitis vírica, la infecció que pateix Aitana Bonmatí?
-
Societat «Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim»
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament