Antonio García Carbonell, que va ser condemnat als 90 a uns 300 anys de presó com a autor d'una onada de violacions a diferents poblacions catalanes, ha sortit aquest dijous del centre penitenciari de Quatre Camins beneficiat per la derogació de la 'doctrina Parot', segons han confirmat a l'ACN fonts penitenciàries.
Fins aquest mateix dijous, a García Carbonell se li aplicava la 'doctrina Parot', que va ser derogada dilluns d'aquesta mateixa setmana pel Tribunal Europeu dels Drets Humans per vulnerar el conveni europeus dels drets humans. García Carbonell, que té gairebé 80 anys, ha sortit de la presó en compliment d'una decisió judicial. Està previst que de la derogació de la 'doctrina Parot' se'n beneficiïn desenes de presos d'ETA, però també alguns presos comuns condemnats per greus delictes de sang.
El Tribunal Europeu dels Drets Humans va decidir per unanimitat aquest dilluns derogar la 'doctrina Parot'. D'aquesta manera, van donar la raó a la presonera d'ETA Inés del Río, que va ser posada en llibertat just un dia després de la decisió del tribunal.
Surt de presó un violador per la derogació de la «doctrina Parot»
Antonio García Carbonell ha estat excarcerat aquest dijous a la tarda
ARA A PORTADA
Publicat el
24 d’octubre de 2013 a
les 18:23
Et pot interessar
-
Societat
Enric Puig, una peça clau perquè el Papa parlés més català del previst a Barcelona
-
Societat
Els metges obren un nou front contra Illa i Sánchez al carrer
-
Societat
FGC habilita 280 punts lila a les estacions per combatre la violència de gènere
-
Societat
Castellfollit de la Roca, el poble que es va fent més petit
-
Societat
Renfe invertirà 4,8 milions per renovar una quinzena d'estacions de Rodalies a Catalunya
-
Societat L’autòpsia del cadàver trobat a la platja de Vilanova descarta una mort criminal
