La plataforma ecologista SOS Costa Brava ha denunciat que una promotora ha talat 700 arbres il·legalment a la zona coneguda com a Aigua Xelida de Palafrugell (Baix Empordà). L'entitat exigeix a l'Ajuntament i als Agents Rurals que facin una inspecció de la zona i els insta a aturar el projecte de manera "immediata".
Des del consistori ja han respost i, segons ha avançat l'alcalde Josep Pifarrer en declaracions a TV3, el primer dia hàbil els responsables tècnics aniran a la zona per sancionar els promotors.
Segons indica la plataforma, les excavadores haurien entrat els dies de Nadal festius, sense avisar a ningú.
Crítiques i oposicions des de fa mesos
El projecte pretén construir 33 xalets de luxe a Tamariu, a la Costa Brava, en una zona de bosc. A més, aquests habitatges ja estan a la venda. Segons informava el portal de notícies 324, són 31.000 metres quadrats a tocar de la cala d'Aigua Xelida, zona considerada "el paisatge preferit de Catalunya", en guanyar el concurs que es va realitzar a TV3 el 2009.
L'oposició arran de la construcció d'aquests habitatges a Palafrugell està encapçalada per SOS Costa Brava, que ha presentat una vintena d'al·legacions a l'Ajuntament per impedir-ho. Argumenten que hi ha un 20% de pendent i que no s'ha fet cap estudi d'impacte mediambiental ni d'integració urbanística.
L'alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer, ha explicat a la cadena pública que esperaran a estudiar totes les al·legacions i que existeix la possibilitat de fer una moratòria.
Talen més de 700 arbres del «paisatge preferit de Catalunya» sense permís de l'Ajuntament
Societat
La plataforma ecologista SOS Costa Brava ha denunciat que les excavadores haurien entrat els dies de Nadal festius, sense avisar a ningú
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
30 de desembre de 2018 a
les 17:01
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
