Barcelona ha hagut de tancar un parc infantil per la presència de rates. Segons explica betevé, el parc dels Jardins de Tres Tombs, al barri de Sant Antoni, es manté clausurat per aquest motiu i ara s'hi està realitzant un tractament per eliminar aquests rosegadors que consisteix a distribuir diferents rateres a la zona.
Si ara es visita el lloc dels fets, es podrà veure com hi ha una tanca que talla el pas al públic. A més, l'Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha instal·lat senyals amb un cartell en què avisa dels treballs que s'estan duent a terme.
Les incidències que la població comunica per rates s'han mantingut estables els darrers anys, però les intervencions han anat augmentant. Entre gener i maig d'aquest any s'han comunicat 755 incidències i 10.102 intervencions. Entre 2020 i 2021 es van notificar unes 2.650 incidències relacionades amb rates i ratolins i es van fer unes 17.500 intervencions cada any. En tot cas, l'Ajuntament ha apuntat que un increment de les incidències no està associat necessàriament amb un increment de les poblacions de rosegadors.
Segons un estudi del 2016, a la xarxa de clavegueram de Barcelona viuen al voltant de 259.000 de rates. L'ASPB ha apuntat, però, que la feina dels darrers anys permet afirmar que no hi ha evidència de transmissió de malalties de múrids a barcelonins. També ha destacat que no s'ha detectat cap resistència en rates a l'ús de rodenticides, com sí que passa en altres ciutats.
[plantillavirals]
Tancat un parc infantil de Barcelona per la presència de rates
l'Agència de Salut Pública de la capital catalana ha instal·lat diferents rateres a la zona per eliminar als rosegadors
- Una rata negra -
- Milos Andera
ARA A PORTADA
-
«És un lideratge moral»: així viu Salvador Illa la visita de Lleó XIV a Catalunya Bernat Surroca Albet
-
-
Totes les afectacions per la visita del Papa a Barcelona: carrers tallats i alteracions al transport públic Natàlia Pinyol
-
Lleó XIV fa una crida a la «diversitat» i la «polifonia de veus» de l'Església en el seu comiat de Madrid Pau Espí Solé
Publicat el
27 d’agost de 2022 a
les 18:38
Et pot interessar
-
Societat Catalunya es prepara per al còctel de la visita del Papa, la selectivitat i la vaga docent
-
Societat
La ràbia de l'aula
-
Societat
Biel Mesquida ofereix en el seu Premi d'Honor a una escola «en català, arrelada i resistent»
-
Societat
Centenars de fidels tornen al carrer a Madrid per veure el Papa: «Si triga quinze anys més, jo ja no el veuré»
-
Societat
Catalunya lidera l'exploració d'una nova via terapèutica per millorar els símptomes de l'Alzheimer en fase inicial
-
Societat
Viatge a la frontera: el testimoni del Dr. Masnou
