La sucursal 35 de Correus de Barcelona al carrer Calàbria 235 ha paralitzat aquest dimecres la seva activitat laboral després que els delegats de prevenció de riscos laborals d'UGT, CCOO i CGT de Catalunya hagin interposat una denúncia davant la Inspecció de Treball per l'"excés de temperatures" al centre.
Segons un comunicat d'UGT de Correus, aquestes temperatures oscil·len entre els 32 i 33 graus, la qual cosa comporta "un greu risc" per a la salut dels treballadors si segueixen treballant en aquestes condicions. CGT de Barcelona també ha assenyalat en un comunicat que hi ha "un greu problema amb la climatització i la temperatura" en la sucursal, i insta els delegats de Salut laboral a l'aplicació de la llei de Prevenció de Riscos laborals.
Els treballadors estan a l'espera que Inspecció de Treball ratifiqui el tancament i determini les mesures necessàries que ha de prendre la direcció de Correus per a la seva reobertura, a qui retreuen haver "obviat totes les recomanacions en matèria de prevenció davant l'ona de calor".
Fonts de Correus han explicat a Europa Press que des d'aquest dimecres l'activitat del centre està aturada. Des de l'administració han assegurat que es tracta d'una "avaria en el sistema de climatització que està a l'espera que l'empresa proveïdora faciliti la peça de recanvi necessària per esmenar-la", assegurant que s'han instal·lat sistemes de refrigeració portàtils provisionals. També han afegit que, pel que fa a l'atenció als clients, s'ha habilitat l'entrega d'enviaments en una unitat "molt propera", amb una persona que informa els clients sobre les oficines més properes a les quals es poden dirigir per realitzar els seus enviaments.
[plantillavirals]
Tanquen una oficina de Correus a Barcelona per «excés de calor»
Els treballadors estan a l'espera que Inspecció de Treball ratifiqui el tancament i determini les mesures necessàries que ha de prendre la direcció
- Una oficina de Correus -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
La sentència d'Estrasburg esvaeix totes les esperances de l'independentisme? Josep Maria Tirapu Sanuy
-
ERC ajorna la proposta de l'IRPF al Congrés per no «distorsionar» la negociació pel finançament Lluís Girona Boffi
-
El Govern mobilitzarà 1.000 milions d'euros fins al 2030 per potenciar la intel·ligència artificial Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el 03 d’agost de 2022 a les 18:38
Et pot interessar
-
Societat
Diversos detinguts en un «macrodispositiu» a Barcelona contra la venda i distribució de droga
-
Societat
El camió bolcat a l'AP-7 durant 33 hores tenia documentació de les mercaderies falsa
-
Societat
L'eliminació dels pisos turístics s'estén a la Barcelona metropolitana: Cornellà també els vetarà
-
Societat
Els tres consells de Consum perquè no t'enganyin el Black Friday: «No et poden cobrar pels teus drets»
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 10 de novembre: estabilitat amb boires
-
Societat
Com de prop estan els busos sense conductor (i els cotxes) de circular amb normalitat a Barcelona?
