El temps d'aquest dijous: la pluja afluixa però encara deixa set comarques en alerta

La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya és que la temperatura mínima sigui una mica més baixa en línies generals i lleugerament superior a la meitat sud del litoral

Publicat el 01 de maig de 2024 a les 21:10
Actualitzat el 01 de maig de 2024 a les 21:14

El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha vaticinat que les pluges tendiran a afluixar amb el pas de les hores aquest dijous. En aquesta línia, els seus experts i expertes han indicat que en la pròxima jornada s'obriran moltes clarianes, sobretot per Ponent i pel sud. No obstant això, ràpidament de nou tindrem nuvolades que afectaran indrets del nord i nord-est, on descarregaran novament tempestes, localment acompanyades de calamarsa.

Pel que fa a la temperatura, la mínima serà més baixa en línies generals, tot i que pujarà lleugerament a la meitat sud del litoral. Com ja és típic dels últims dies, el Meteocat ha emès una alerta per la intensitat dels xàfecs, que poden arribar a ser perillosos a set comarques del país. Són les següents: Baix empordà, Gironès, Selva, Vallès Occidental i Oriental, Maresme i Barcelonès.

En totes aquestes zones, la probabilitat màxima que es pot superar és que caiguin 20 mm en 30 minuts. A diferència d'altres dies, però, baixa l'escala de perill fixada pels i les especialistes, i ara se situa en un dos en una escala de sis. És a dir, el perill és moderat.

Què passarà els pròxims dies?

El Meteocat preveu que aquesta situació de jornades tan inestables tendirà a minvar, tot i que encara quedaran presents alguns ruixats al Pirineu, els quals seran una mica més extensos i intensos durant el diumenge. Tot plegat, han assenyalat, amb una temperatura que de mica en mica tendirà a pujar.