Totes les precipitacions que van mancar a la tardor i l'hivern estan arribant aquest mes de maig. Si bé, els ruixats ja han començat la retirada i aquest dimecres quedaran encaixonats al terç nord, amb alguna excepció puntual. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), plourà amb tempestes al Pirineu i Prepirineu, i de manera més suau a punts del Vallès Occidental i el Montsià. Mentrestant, el sol anirà recuperant espai al cel i pujaran les temperatures.
Aquest dimecres ja no hi haurà avisos de perill per la intensitat de la pluja i la situació meteorològica s'anirà estabilitzant. El matí serà assolellat a la meitat occidental de Catalunya, mentre que serà gris a l'oriental. Amb el pas de les hores, però, el dia s'anirà ennuvolant arreu.
Amb tot, els termòmetres no experimentaran gaires canvis tret d'algun repunt de les temperatures mínimes. Si bé, en general les temperatures es mantindran suaus i més elevades allà on hi hagi sol, però sempre dins de la mitjana per l'època de l'any. A Barcelona, el mercuri marcarà els 15 graus durant les primeres hores i acabarà enfilant-se als 23°. A Girona, l'ambient serà fred al matí, amb nou graus i les tempestes frenaran el termòmetre als 21°. A Lleida, regnarà el sol i, per això, els termòmetres s'enfilaran dels nou graus matinals fins als 25 de màxima. A Tarragona, l'ambient serà primaveral i la temperatura anirà des dels 14° als 22°.