TMB xifra en un 25% el seguiment de la vaga d'autobusos

L'aturada s'ha desenvolupat sense incidències | L'empresa té voluntat de continuar la negociació del conveni col·lectiu i manté el calendari de sessions de la taula de negociació, amb reunions setmanals

Publicat el 03 de febrer de 2016 a les 18:00
Actualitzat el 03 de febrer de 2016 a les 18:36
Transports Metropolitans de Barcelona ha xifrat el seguiment de la vaga d'aquest dimecres en un 25%, mentre que el sindicat de la CGT ha calculat que un 80% dels treballadors han secundat la protesta. Durant les cinc hores de l'aturada, ha funcionat el 59% del servei habitual d'un dia feiner -els serveis mínims havien quedat fixats en el 20%-.

L'empresa té voluntat de continuar la negociació del conveni col·lectiu i manté el calendari de sessions de la taula de negociació, amb reunions setmanals. TMB proposa conservar el poder adquisitiu als treballadors, un increment de la prima anual per objectius i diverses mesures per millorar la conciliació.

Sobre una eventual vaga al metro entre el 22 i 24 de febrer coincidint amb el Mobile World Congress (MWC), TMB ha anunciat la seva "voluntat de diàleg i negociació" per evitar la convocatòria.

De la banda dels sindicats convocants, CGT, ACTUB, COS, USOC, PSA, CNT i BS, tot i que també compten amb el suport de CCOO, recorden que l'aturada es fa contra la privatització dels transports públics tant a Barcelona com a la resta de Catalunya i per la negociació del conveni.