"Estem en la situació de febrer i no em resigno que després vingui el març. No vull tornar a tenir 7.000 morts sobre la taula". Així s'ha expressat el president, Quim Torra en la seva compareixença aquest dilluns al Palau de la Generalitat. Per evitar aquest escenari, Torra ha demanat "col·laboració" ciutadana però no ha anunciat noves prohibicions o recomanacions per evitar la propagació del coronavirus.
Segons Torra, els pròxims 10 dies són els "més importants" de l'estiu. "Si no som capaços de començar a redreçar aquesta crítica situació amb solidaritat i col·laboració", haurem de retrocedir", ha avisat. "No em tremolarà el pols. Estic deslligat i no em doblegarà cap pressió ni lobby si els experts demanen prendre decisions", ha dit.
Torra ha demanat col·laboració ciutadana per evitar prendre "mesures que no desitgem" i ha comparat la situació epidemiològica actual a Catalunya amb l"avantsala" del confinament del mes de març passat. A banda de la col·laboració ciutadana, Torra també ha instat els alcaldes de tot el país a fer complir la normativa vigent per minimitzar la propagació de la Covid-19.
[noticiadiari]2/206451[/noticiadiari]
El president -que ha comparegut acompanyat del nou secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon- ha informat de les darreres dades epidemiològiques. En la darrera setmana els positius per Covid-19 a Catalunya han passat de 3.485 a 5.487 i a data d'ahir hi havia 75 persones ingressades en unitats de cures intensives, mentre que el 20 de juliol n'hi havia 57.
Torra també ha assegurat que en l'última setmana s'ha passat de fer 42.000 proves PCR a 62.000. El president també ha informat que la mitjana d'edat dels contagiats és de 37,5 anys.
El president ha centrat la seva intervenció a insistir en la necessitat de mantenir les mesures de prevenció. Ha posat el focus en la interacció social , que ha demanat que sigui "responsable", i també en la mobilitat. Torra no ha demanat a la ciutadania que es quedi a casa, sinó que apliqui en els seus desplaçaments les mateixes prevencions quotidianes. "Si anem a passar uns dies fora, fem el mateix que al dia a dia", ha demanat.
Torra ha destinat un missatge directe als joves, demanant que respectin les recomanacions i prohibicions vigent. "Una botellada és un acte d'insolidaritat, ha afirmat el president. Torra també ha qualificat Catalunya de destinació turística "responsable", després de les recomanacions de França i les prohibicions de Bèlgica, així com l'obligatorietat de fer quarantena al Regne Unit si es procedeix de l'estat espanyol. "Turistes anglesos i francesos diuen que se senten més segurs al nostre país. Estem encantats i preparats per rebre'ls" ha assegurat.
El Govern, doncs, no anuncia noves restriccions per ara i Torra situa en l'horitzó el 6 d'agost com a final del compte enrere per comprovar si les mesures actuals -i la crida a la responsabilitat de la ciutadania- són suficients per contenir l'increment de contagis.
[noticiadiari]2/206365[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/206350[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/206306[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Torra demana «col·laboració» ciutadana per evitar contagis però no anuncia noves mesures
El president assegura que no li "tremolarà el pols" davant de les pressions de "lobbys"
ARA A PORTADA
-
Rufián dibuixa el pla de conjura de l'esquerra: «No podem competir 14 partits iguals» Lluís Girona Boffi
-
El Govern força que els migrants regularitzats per Sánchez hagin d'acreditar el català Lluís Girona Boffi
-
-
La compra especulativa continua encallant l'acord Govern-Comuns pels pressupostos Bernat Surroca Albet
-
ERC i el govern espanyol ultimen l'acord pel consorci d'inversions Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
Publicat el
27 de juliol de 2020 a
les 10:00
Actualitzat el
27 de juliol de 2020 a les
19:47
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos detenen un home de 20 anys per la mort violenta d'un altre a Sant Andreu
-
Societat
Vall d’Hebron extirpa un tumor inoperable amb una tècnica del trasplantament hepàtic
-
Societat La Generalitat impulsa l’Any Bressola per celebrar 50 anys d’educació en català a la Catalunya del Nord
-
Societat
Educació es mou després de la vaga: ofereix 1.500 euros més en quatre anys als docents
-
Societat
Revolut es passa al català: busca traductors per incorporar la llengua gràcies a la pressió ciutadana
-
Societat
Una incidència a Movistar, Vodafone i Orange deixa milers d'empreses sense internet durant cinc hores
