
L'alcalde de Tortosa (Baix Ebre), Ferran Bel (CiU), se suma a les protestes dels ajuntaments de Tarragona i Lleida contra Renfe i denuncia que la ciutat continua mantenint una connexió ferroviària amb Barcelona que es realitza amb trens regionals en trajectes de més de dues hores i mitja. Aquest temps, recorda l'alcalde de Tortosa, s'ha mantingut invariable en les últimes dècades a uns preus dels bitllets molt similars als de l'Ave Bel creu que és un "greuge comparatiu" i reclama una solució urgent en forma de reducció de tarifes i de la durada del trajecte. "Volem un servei ferroviari que ens connecti amb Barcelona amb uns temps del segle XXI i no del segle XX, com passa ara", afirma l'alcalde de Tortosa, qui avança que batallarà per aconseguir-ho des del consistori i a través del Senat.
L'alcalde compara els preus del recorregut Tortosa-Barcelona amb els de l'Ave entre Lleida-Barcelona, ja que comprenen distàncies similars. "Com l'abonament de 10 viatges: anar de Lleida a Barcelona en alta velocitat -57 minuts- costa 12,45 euros el trajecte, mentre que el viatge Tortosa-Barcelona amb Regional Express dura 2 hores i 41 minuts, a un preu de 10,73 euros", ha manifestat l'Ajuntament. Segons el consistori, la situació no millora si per fer el trajecte des de Tortosa fins a la capital catalana es combina el tren regional fins a l'estació de l'Aldea (Baix Ebre) amb el Talgo fins a Barcelona. En aquest cas, el temps dedicat es redueix a 2 hores i 1 minut amb un preu dels bitllets d'anada i tornada estipulat en 50,41 euros.
La companyia ferroviària va anunciar ahir abonaments per aquestes dues ciutats després de les crítiques dels seus regidors per les rebaixes implantades en una nova línia, que s'inaugurarà la setmana que ve, de Barcelona fins a Girona i Figueres. "Què hi ha darrere d'aquestes tarifes? És evident que s'estan subvencionant despeses d'explotació i inversió", subratlla Bel. També assegura que el canvi tarifari al Camp de Tarragona i Lleida s'ha produït després de les denúncies d'aquests territoris. Per això, l'alcalde de Tortosa fa una crida a societat civil perquè protesti per la situació ferroviària de la seva ciutat i de les Terres de l'Ebre