Trànsit admet que estudia controlar per satèl·lit la velocitat dels cotxes

El director Isern admet que tenen en marxa estudis amb al Politècnica per construir un “Gran Germà” a les carreteres catalanes com tenen a Tel Aviv o Carolina de Nord | El 20 de maig posarà en marxa els radars per trams

Publicat el 04 de maig de 2014 a les 20:30
Una mena de “Gran Germà” per controlar els Fittipaldis de les carreteres catalanes. Així es podria definir el sistema que estudia el Servei Català de Trànsit amb la Universitat Politècnica de Catalunya per vigilar i registrar la velocitats dels cotxes en els trams més perillosos o amb més alta sinistralitat de la xarxa viària catalana.

 El director general de Trànsit, Joan Josep Isern, així ho va admetre en una entrevista aquest divendres al programa la Nit a RAC1, amb Xavi Freixes, en el que va explicar que es busca un sistema de registre de dades a través de mòbils, del GPS, del Tom-Tom o de qualsevol altre sistema de geolocalització.

De fet, Isern va assegurar que seria un sistema pioner a Europa, però que a Tel-Aviv, la capital d'Israel, o a l'estat dels EUA, Carolina del Nord, ja tenen sistemes similars controlats. “Avui és relativament senzill poder-ho controlar i seran una realitat en molt poc temps”, va afegir Isern que assegura que el sistema és més per gestionar el trànsit que no pas per sancionar ni ànim dissuasiu.

Per altra banda, Isern també va avançar que el 20 de maig entraran en marxa els nous radars per trams. Els primers seran a la Nacional 340 en els dos sentits de la marxa entre Sant Carles de la Ràpita i Amposta. I a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera. Són trams aproximadament de cinc quilòmetres sense zones d'aturada perquè els xofers no puguin enredar el radar.