El Servei Català de Trànsit (SCT) preveu uns 260.000 vehicles en l'operació retorn del pont de Sant Joan fins a les 0:00 hores, amb un pic cap a les 19:00 hores. En una entrevista a Catalunya Ràdio, el director del SCT, Ramon Lamiel, ha demanat "precaució i concentració" a la carretera per evitar accidents i morts.
A més a més, Lamiel ha informat que s'han posat uns 100 quilòmetres de carrils addicionals "en direcció nord i sud per facilitar la descongestió de les vies" i donar-les més "capacitat, fluïdesa i seguretat a la tornada". En concret, els carrils addicionals s'obriran al sud des de Vilafranca del Penedès fins a Molins de Rei (Barcelona) i al nord des de Sant Celoni fins a Montornès del Vallès (Barcelona). I també a la C-32 des de Gavà nord (Barcelona) fins al sud de Barcelona, i des del sud de Gavà fins a Cornellà de Llobregat (Barcelona).
El director de Trànsit ha recomanat als conductors planejar els trajectes i informar-se sobre l'estat de les carreteres "per a veure quina és la millor via per a tornar". En aquesta línia, ha aconsellat optar per "alternatives" a l'AP-7 si és possible perquè esperen que l'autopista estigui "congestionada", especialment a la tarda. "Al nord de l'AP-7 l'alternativa és la C-32 nord; al sud també és la C-32 i, al centre, tot aquell que pugui, que vagi per la A-2", ha apuntat.
D'altra banda, Lamiel ha celebrat que durant aquest cap de setmana llarg no hi ha hagut cap víctima mortal a les carreteres catalanes: "Espero que continuï sent així", ha afegit.
Podeu consultar l'estat actual de les carreteres i les incidències en el trànsit en aquest enllaç.
Trànsit demana prudència als conductors amb la previsió que tornin 260.000 vehicles a l'àrea de Barcelona
Societat
El Servei també estima un pic de circulació cap a les set del vespre i per tot plegat s'han posat uns 100 quilòmetres de carrils addicionals
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de juny de 2022 a
les 12:30
Et pot interessar
-
Societat
Vaga a Rodalies del 29 d’octubre: serveis mínims en hora punta i menys trens en circulació
-
Societat
Només la meitat dels docents està disposat a tornar a la vaga
-
Societat
Francesc Augé rebrà finalment l'eutanàsia després de la guerra judicial amb el pare
-
Societat
Limitar la velocitat màxima a 100 km/h en 150 km de l'AP-7: el pla de Trànsit per reduir la mortalitat
-
Societat
Quatre turismes xoquen i un s'incendia a l'AP-7 a Sant Cugat del Vallès
-
Societat
Detecten el virus Shamonda a tres granges de Girona: és perillós?
