Diversos treballadors de la plantilla d'Acciona a Nissan han fet una acampada a la plaça Catalunya de Barcelona per protestar per l'ERO -que afectarà unes 500 persones- que l'empresa subcontractada va anunciar després de l'acord de tancament de Nissan. Els concentrats exigeixen la retirada dels 500 acomiadaments i reclamen a Acciona que expliqui els motius que justifiquen el trencament del contracte amb Nissan, que es queda a Catalunya fins a finals del 2021. A més, també demanen a les administracions que "reaccionin i donin suport a la plantilla abans que sigui massa tard". Els organitzadors preveuen que una quarantena de persones hi passin aquesta nit de dissabte.
Es preveu que la concentració s'allargui com a mínim fins el proper dimecres, 23 de setembre, encara que tenen altres accions previstes. Segons els organitzadors, s'han apuntat unes 200 persones per dormir en torns al llarg dels dies que duri la mobilització.
Els treballadors es queixen que "s'esgota el temps" i adverteixen que es poden perdre els 500 llocs de treball "sense que Nissan, Acciona o la Generalitat hagin mogut un dit per adquirir algun tipus de compromís respecte aquesta plantilla".
En la mateixa línia, Josep Pérez, advocat laboralista de Col·lectiu Ronda -que forma part de l’equip de diferents assessors de les seccions sindicals presents al Comitè d’Empresa- recorda que els afectats només volen "rebre el mateix tracte que ha rebut la plantilla de Nissan i optar a conservar el major nombre possible de llocs de treball quan arribi un nou inversor".
Treballadors d'Acciona fan una acampada a la plaça Catalunya de Barcelona per protestar per l'ERO
Els concentrats demanen a les administracions que actuïn en una mobilització que s'allargarà fins al 23 de setembre

- Els treballadors acampats aquest dissabte a plaça Catalunya -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de setembre de 2020 a les 20:54
Et pot interessar
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat A partir d'avui et trucaran menys i podràs identificar les trucades comercials
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa
-
Societat Sense congestions a les carretes amb l'operació sortida del pont pràcticament completada
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques