El cap d'Epidemiologia de l'Hospital Clínic, Antoni Trilla, ha assenyalat que la immunitat de grup serà "pràcticament impossible arribar-hi" amb la pèrdua d'efectivitat de les vacunes pel que fa a la protecció del contagi. Considera, però, que amb la vacunació es dificultarà la circulació del virus i hi haurà menys pressió assistencial. "Aquesta situació ens podria permetre tornar a una certa normalitat", ha dit.
Trilla ha alertat aquest diumenge que els botellots dels darrers dies provocaran un augment de contagis entre els joves. Ho ha dit en una entrevista a Rac1, on ha augurat que podria afectar sobretot aquells grups que estan per sota dels 40 anys i no tenen "taxes de vacunació prou altes" per frenar la transmissió. Trilla ha admès que les trobades a l'aire lliure "tenen menys risc", però també ha recordat que la variant Delta és "molt més contagiosa". "No és difícil que en aquestes reunions s'aplegui gent que, tot i trobar-se bé, tingui el coronavirus i el pugui transmetre", ha afegit.
Sobre la fi del toc de queda, Trilla ha considerat que s'hauria de fer un "esforç per equilibrar" determinats drets amb determinades obligacions. "El que cal és que el Departament de Salut i els tribunals parlin obertament", ha conclòs.
[plantillacoronavirus]
							
																					
														
								Trilla explica què passarà si no s'arriba mai a la immunitat de grup
El cap d'Epidemiologia alerta que els botellots provocaran un augment de contagis entre els joves
 
        - Dr. Antoni Trilla -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 22 d’agost de 2021 a les 12:45
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El temps d'aquest divendres 31 d'octubre de 2025: boires i cel enteranyinat Societat
												El temps d'aquest divendres 31 d'octubre de 2025: boires i cel enteranyinat
- 
												 Societat
												Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans Societat
												Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans
- 
												 Societat
												Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet Societat
												Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
- 
												 Societat
												Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí Societat
												Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
- 
												 Societat
												Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya Societat
												Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
- 
												 Societat
												Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N Societat
												Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N

 
															 
															 
															 
															 
															