Pas endavant per determinar quina va ser la causa de l'accident de l'avió MD83 EC-LTV de la companyia Swiftair dijous a Mali, en el que van morir totes les persones que estaven a bord, 110 passatgers i sis membres de la tripulació. Experts de les Nacions Unides han trobat aquest dissabte la segona caixa negra. Divendres, efectius de l'exèrcit francès van localitzar la primera. Les restes de l'avió, que es va desintegrar en el moment de l'impacte, es van trobar a la regió de Gossi, a Mali, prop de la frontera amb Burkina Fasso. Totes dues caixes s'enviaran pròximament a la seu central a l'Agència Internacional de Transport Aeri (IATA), a Montreal, per tal d'esbrinar les causes exactes del sinistre.
La troballa ha coincidit amb l'arribada aquest dissabte d'experts espanyols, francesos, algerians i malians per avançar en les investigacions sobre l'accident d'aviació. Les males condicions meteorològiques és l'hipòtesis que pren més força sobre les causes del sinistre, en el que van morir 110 passatgers i sis membres de la tripulació. Swiftair és una companyia aèria privada espanyola que ofereix el seus avions -en aquest cas, un MD83 EC-LTV, a d'altres companyies, en aquest cas Air Algerie.
En el vol AH5017, que feia la ruta Ouagadougou-Alger, hi viatjaven passatgers de diverses nacionalitats, la major part francesos però també ciutadans de Burkina Faso, Líban, Algèria, Canadà i Alemanya, entre d'altres. Tota la tripulació era de nacionalitat espanyola i el pilot i la copilot tenia residència a Mallorca.
Troben la segona caixa negra de l'avió sinistrat a Mali
S'enviarà junt amb la primera caixa -localitzada divendres per l'exèrcit francès-, a l'Agència Internacional de Transport Aeri (IATA) amb seu a Montreal
ARA A PORTADA
-
-
El Govern espera que ERC aprovi els pressupostos sense tenir resolta la recaptació de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística Lluís Girona Boffi
-
Sánchez i Feijóo se citen per abordar polítiques de defensa en ple xoc pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
Junqueras i Sánchez es van reunir dues vegades en secret abans de la cita pública de dijous passat Redacció
Publicat el 26 de juliol de 2014 a les 15:16
Et pot interessar
-
Societat
Moren dos pacients oncològics de l'Hospital de Burgos per rebre sis vegades més tractament del prescrit
-
Societat De Serrat a l'Himne del Real Madrid: les cent cançons més sol·licitades als funerals de Catalunya
-
Societat
Restablerta la circulació de trens a Pineda de Mar després de l'atropellament d'una persona
-
Societat
Què pots fer després del ciberatac a Endesa si n’ets client?
-
Societat
Una jutgessa rebutja investigar la ruixada amb esprai pebre dels Mossos a activistes per Palestina
-
Societat
Trepitjar-se la manguera amb l'habitatge
