Pas endavant per determinar quina va ser la causa de l'accident de l'avió MD83 EC-LTV de la companyia Swiftair dijous a Mali, en el que van morir totes les persones que estaven a bord, 110 passatgers i sis membres de la tripulació. Experts de les Nacions Unides han trobat aquest dissabte la segona caixa negra. Divendres, efectius de l'exèrcit francès van localitzar la primera. Les restes de l'avió, que es va desintegrar en el moment de l'impacte, es van trobar a la regió de Gossi, a Mali, prop de la frontera amb Burkina Fasso. Totes dues caixes s'enviaran pròximament a la seu central a l'Agència Internacional de Transport Aeri (IATA), a Montreal, per tal d'esbrinar les causes exactes del sinistre.
La troballa ha coincidit amb l'arribada aquest dissabte d'experts espanyols, francesos, algerians i malians per avançar en les investigacions sobre l'accident d'aviació. Les males condicions meteorològiques és l'hipòtesis que pren més força sobre les causes del sinistre, en el que van morir 110 passatgers i sis membres de la tripulació. Swiftair és una companyia aèria privada espanyola que ofereix el seus avions -en aquest cas, un MD83 EC-LTV, a d'altres companyies, en aquest cas Air Algerie.
En el vol AH5017, que feia la ruta Ouagadougou-Alger, hi viatjaven passatgers de diverses nacionalitats, la major part francesos però també ciutadans de Burkina Faso, Líban, Algèria, Canadà i Alemanya, entre d'altres. Tota la tripulació era de nacionalitat espanyola i el pilot i la copilot tenia residència a Mallorca.
Troben la segona caixa negra de l'avió sinistrat a Mali
S'enviarà junt amb la primera caixa -localitzada divendres per l'exèrcit francès-, a l'Agència Internacional de Transport Aeri (IATA) amb seu a Montreal
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Trump presumeix d'haver «posat fi a set guerres» i carrega contra els països que reconeixen Palestina Redacció
Publicat el 26 de juliol de 2014 a les 15:16
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest 24 de setembre: núvols, fred i neu
-
Societat Una dona de 84 anys mor després de ser atropellada per un cotxe a l’avinguda Meridiana
-
Societat Oportunitat perduda
-
Societat Presó per al detingut pel cadàver esquarterat dins d'una maleta a Vilanova i la Geltrú
-
Societat El temps d'aquest dimarts 23 de setembre: baixada de temperatures
-
Societat Confirmen que el segon cos trobat a l'Alt Penedès és el del pare del menor