TV3 s'ha pronunciat finalment aquest dimarts sobre el polèmic gag emès al programa Està passant de la Verge del Rocío. "La sàtira és un símptoma de qualitat democràtica", ha defensat la televisió pública catalana, que s'ha posicionat així davant les queixes del president d'Andalusia, Juan Manuel Moreno, la Conferència Episcopal Tarraconense i diverses entitats més, així com una denúncia de la Fundació Espanyola d'Advocats Cristians.
"La cadena ha fet sempre humor sobre tot, i ho continuarà fent", ha explicat TV3 en un comunicat, tot assegurant que no vol entrar en declaracions i contradeclaracions. La denúncia del col·lectiu d'advocats acusa els responsables del programa de fer una "representació escarnidora dels sentiments religiosos, cristianòfoba i andalusòfoba".
La paròdia es va emetre el 4 d'abril i consistia en una entrevista a l'actriu Judit Martín disfressada de Verge del Rocío, amb un nino que simbolitzava el nen Jesús i amb diverses mofes sobre la vida sexual, la religiositat i l'accent andalús. Toni Soler i l'Està Passant ja van avisar que no demanaran disculpes. "Pots esperar assegut", va reblar Soler en resposta a les peticions de Moreno.
La Federació d'Entitats Culturals Andaluses de Catalunya (FECAC) va denunciar el gag i la Junta d'Andalusia també ha anunciat que presentarà una queixa formal a la Federació d'Organismes o Entitats de Ràdio i Televisió Autonòmics (FORTA). Al seu torn, la Conferència Episcopal Tarraconense també s’ha pronunciat i ha manifestat el seu “rebuig” davant la paròdia, que considera que “fereix la sensibilitat de moltes persones” i, particularment, la de tots els creients que, sota aquesta advocació de la Verge Maria, "guarden la seva fe i les seves tradicions religioses”. Aquest mateix dimarts, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha mostrat "respecte i consideració" per totes les religions i per les persones que hi creuen, però ha declinat entrar a valorar les represàlies que es demanen contra la televisió pública.
[plantillavirals]
TV3 trenca el silenci sobre el gag de la Verge del Rocío: «La sàtira és símptoma de qualitat democràtica»
La cadena televisiva surt així al pas de la polèmica desencadenada pel programa «Està passant»
- El gag de la Verge del Rocío al programa 'Està passant' de TV3 -
- TV3
ARA A PORTADA
-
-
Diversificació i innovació: la recepta de la maquinària agrícola per superar Trump Àlvar Llobet i Sotelo
-
El Port i el sector vinícola de Tarragona eviten l'alarmisme amb la nova amenaça de Trump Antonio Ramos Llauradó
-
La Casa Blanca assegura que Espanya accepta «cooperar militarment» amb els EUA i la Moncloa ho nega Natàlia Pinyol
-
Publicat el
11 d’abril de 2023 a
les 17:02
Et pot interessar
-
Societat
La Sagrada Família contra Trump
-
Societat
Collboni passa comptes: el 2025 va excutar el 96,4% del pressupost promès a Barcelona
-
Societat
Mor la tercera persona sensesostre als carrers de Badalona des de principis d'any
-
Societat
Cinc morts i un desaparegut en trencar-se una passarel·la a Santander
-
Societat
La proposta d'acord entre Educació i els professors es consultarà de manera pionera a tots els docents
-
Societat
Renfe tindrà una companyia de busos pròpia per quan els trens no funcionin
