La celebració de la Fórmula 1 a Catalunya té un gran suport entre la població. Un 40% hi està molt d'acord i un 28% hi està d'acord, mentre que tan sols un 6% ho rebutja, segons la tercera onada de l'enquesta òmnibus de la Generalitat, presentada aquest dimecres. Aquest aval proper al 70% és pràcticament idèntic en el cas de la Moto GP i només cau lleugerament en el cas de la Volta Ciclista a Espanya (62%) i la Copa Amèrica (58%).
En un moment en què Madrid ha anunciat un gran premi de Fórmula a partir del 2026 que posa en qüestió el manteniment d'un altre esdeveniment similar a Catalunya, el sondeig apunta a un suport molt transversal entre la ciutadania. Els únics que no hi donen suport majoritari són els simpatitzants de la CUP (46% d'aval i 28% de rebuig) i, en el cas dels simpatitzants dels comuns, la meitat veu amb bons ulls el premi i només un 16% no el voldria.
El director del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), Jordi Muñoz, ha presentat els resultats i ha destacat que el suport a la Volta Ciclista a Espanya és sensiblement inferior entre els electors independentistes. Aquest sondeig s'ha elaborat a través d'enquestes en línia o en paper, com cada cop ocorre més en aquests treballs del CEO, en aquest cas respostes per 2.262 persones a partir de 16 anys residents a Catalunya. En concret, aquest treball de camp s'ha realitzat entre el 29 de setembre i el 30 de novembre de 2023.
[sopadedades]
Un 68% de catalans defensa que el país continuï acollint la Fórmula 1
Els simpatitzants de la CUP són els únics que no donen suport majoritari a aquest esdeveniment, segons una enquesta del CEO
ARA A PORTADA
-
Agricultura vol eliminar tots els senglars de Collserola: en queden almenys 500 Arnau Urgell i Vidal
-
-
Trump alimenta el final de la guerra amb l’Iran malgrat els bombardejos reiterats d’Israel Marc Orts i Cussó
-
-
Alliberar 400 milions de barrils de petroli, la mesura per intentar evitar una nova crisi global Redacció
- Roger Tugas Vilardell
- Periodista de dades i director de Polis
Publicat el
24 de gener de 2024 a
les 11:53
Actualitzat el
24 de gener de 2024 a les
17:00
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona diu adeu a una discoteca emblemàtica de la nit del rock
-
Societat
Eduard Sallent s'incorpora a una consultora europea d'estratègia i intel·ligència
-
Societat
Rodalies continuarà sent gratuït fins al 31 de març
-
Societat
Guerra a les xarxes
-
Societat
Una excavació al Born deixa al descobert restes d’habitatges i bales de canó del 1714
-
Societat
El forat negre de les urbanitzacions: els alcaldes exigeixen una «resposta valenta»
