La celebració de la Fórmula 1 a Catalunya té un gran suport entre la població. Un 40% hi està molt d'acord i un 28% hi està d'acord, mentre que tan sols un 6% ho rebutja, segons la tercera onada de l'enquesta òmnibus de la Generalitat, presentada aquest dimecres. Aquest aval proper al 70% és pràcticament idèntic en el cas de la Moto GP i només cau lleugerament en el cas de la Volta Ciclista a Espanya (62%) i la Copa Amèrica (58%).
En un moment en què Madrid ha anunciat un gran premi de Fórmula a partir del 2026 que posa en qüestió el manteniment d'un altre esdeveniment similar a Catalunya, el sondeig apunta a un suport molt transversal entre la ciutadania. Els únics que no hi donen suport majoritari són els simpatitzants de la CUP (46% d'aval i 28% de rebuig) i, en el cas dels simpatitzants dels comuns, la meitat veu amb bons ulls el premi i només un 16% no el voldria.
El director del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), Jordi Muñoz, ha presentat els resultats i ha destacat que el suport a la Volta Ciclista a Espanya és sensiblement inferior entre els electors independentistes. Aquest sondeig s'ha elaborat a través d'enquestes en línia o en paper, com cada cop ocorre més en aquests treballs del CEO, en aquest cas respostes per 2.262 persones a partir de 16 anys residents a Catalunya. En concret, aquest treball de camp s'ha realitzat entre el 29 de setembre i el 30 de novembre de 2023.
[sopadedades]
Un 68% de catalans defensa que el país continuï acollint la Fórmula 1
Els simpatitzants de la CUP són els únics que no donen suport majoritari a aquest esdeveniment, segons una enquesta del CEO
ARA A PORTADA

- Roger Tugas Vilardell
- Periodista de dades i director de Polis
Publicat el 24 de gener de 2024 a les 11:53
Actualitzat el 24 de gener de 2024 a les 17:00
Et pot interessar
-
Societat 27 denúncies després, l'empresa de crestes argentines Tio Bigotes retola en català
-
Societat Un camió d’escombraries queda atrapat en un forat de la via Laietana
-
Societat «Si vius una situació difícil, atura't i truca»: Barcelona col·loca cartells al metro després de 31 suïcidis en cinc anys
-
Societat La pugna veïnal per evitar el nou museu Thyssen a Barcelona es formalitza
-
Societat Nova llei antitabac: prohibit fumar als menors i en nous espais
-
Societat Troben l'urna funerària de Joan de Sagarra i Devesa al mercat dels Encants