Les pràctiques irregulars de Josep Marquès al capdavant de Creu Roja de Catalunya eren conegudes per diverses persones dins de l’organització. Una prova d'això és que el març passat un càrrec rellevant de la institució benèfica, Francisco Fernández de Nava, director de Presidència i Relacions Externes, que havia estat acomiadat, va elevar una denúncia al nou president de Creu Roja Espanyola, Javier Senent. En aquest document, al qual ha tingut accés Nació Digital, s’afirma que:
“He podido ser testigo, observador y conocedor de cómo el Sr. Marqués ha asistido o asiste a determinadas reuniones representando a la institución y por las que percibe determinadas compensaciones económicas y que no son integradas en cuenta corriente alguna de la institución, como por ejemplo las antiguas asambleas generales de La Caixa, las reuniones del Consorcio Sanitario Integrado o el patronato de la Fundación Agbar”.
Més endavant, el text assenyala que “el Sr. Marqués ha hecho un uso poco riguroso de la tarjeta de crédito corporativa de la Cruz Roja (anteriormente con el BBVA y ahora con La Caixa) en comidas, cenas, gastos de hotel… de la misma manera que se ha negado a realizar los desplazamientos en el AVE para reunirse en la oficina central de Cruz Roja española en clase turista exigiendo viajar en clase preferente (…) ha extraviado reiteradamente los justificantes de pago de sus gastos en efectivo en los viajes internacionales como presidente de Cruz Roja en Cataluña a Etiopía, Túnez, Bolivia, Ginebra, etc.”.
La carta de Francisco Fernández detalla molts aspectes concrets de la gestió de Marquès, que no dubta a qualificar de “feudal” i afegeix que en la contractació de personal laboral s’ha actuat amb amiguisme, esmentant la contractació del Sr. Hospital, del qui n'afegia que "de éste último la secretaria autonómica de Cruz Roja en Cataluña, Sra. Rico, le podría dar una explicación más detallada pero que tiene que ver con una deuda contraída del Sr. Hospital con los servicios de la gestoría particular del Sr. Marqués en Granollers”.
Tot seguit, acusa Marquès de permetre “la contratación de familiares directos tanto del coordinador autonómico, Sr. Morist, como de la secretaria autonómica, Sra. Rico, o de la asesora de la presidencia autonómica, Sra. Carrera”.
Alguna versemblança van donar a Creu Roja Espanyola a aquesta denúncia, ja que només unes setmanes després el mateix Marquès era cridat a Madrid i de tornada a Barcelona anunciava per sorpresa que finalment no es postularia per un nou mandat. Paradoxalment, havia anat cap a Madrid ben convençut -segons havia explicat i es donava per fet- que no solament seria confirmat en el seu lloc sinó fins i tot felicitat per la gestió feta.
Nació Digital s’ha posat en contacte amb Francisco Fernández, qui ha declinat fer declaracions sobre el tema. Fonts de l'entorn de Creu Roja assenyalen que els excessos dels anys de mandat de Marquès només haurien estat possibles davant de la complicitat passiva o la negligència d’altres directius. En tot cas, tot el que afecta a despeses i contractacions passa per les mans de la veritable “dona forta” de l’organització de Creu Roja a Catalunya, la secretaria general de la CR a Catalunya des de 2007, Carmen Rico Marcos.
Un alt càrrec de Creu Roja ja havia denunciat els excessos de Josep Marquès
Societat
La direcció estatal de l'entitat va optar per forçar-lo a un relleu discret | Les irregularitats eren conegudes per diversos membres de la CR de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
Publicat el
04 de juny de 2015 a
les 21:04
Et pot interessar
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
Una incidència entre Castelldefels i Garraf afecta l’R2 Sud, l’R13, l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17
-
Societat
«Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa»
-
Societat
«A l’estiu, Gràcia perd una mica l’essència del barri»
-
Societat Un nou bus de TMB circularà al voltant del Camp Nou els dies de partit del Barça
