Un camió que circulava amb un pneumàtic punxat va provocar fins a 26 incendis a la Noguera aquest dimecres. En concret, va afectar finques agrícoles situades a tocar de les carreteres C-53 i C-26 en el tram entre Bellmunt d'Urgell i Castelló de Farfanya. El vehicle pesant transportava una excavadora.
Tot i tenir la roda posterior punxada, va continuar circulant diversos quilòmetres i generant així fricció amb l'asfalt de la carretera i provocant les guspires que van encendre els marges i camps més propers a les carreteres. La roda, que es va despendre de l'eix, va acabar sortint propulsada.
En total, els incendis van afectar una superfície de 79,03 hectàrees, de les quals 74,56 ha són de terreny agrícola, 3,47 són de terreny forestal i 0,36 corresponen a sòl urbà. També s'han vist afectades 3,69 hectàrees de l'EIN Secans de la Noguera, un espai natural protegit integrat a la Xarxa Natura 2000 i que també es troba dins de les Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA). L'àrea afectada comprèn quatre municipis de la Noguera. Es tracta de Balaguer 59,87 ha), Castelló de Farfanya (8,37 ha), Penelles (6,46 ha) i Bellcaire d'Urgell (4,33 ha).
Els Agents Rurals van interceptar el camió. Van treballar en les tasques d'extinció 19 dotacions dels Bombers de la Generalitat entre les quals 6 mitjans aeris, en concret tres avions, dos helicòpters. Els Bombers van donar per extingits els focs poc abans de les deu de la nit. S'han obert diligències al Jutjat de Balaguer.
Un camió amb una roda punxada provoca 26 incendis en finques agrícoles
Societat
La fricció del pneumàtic amb l'asfalt va generar guspires que van encendre els marges i camps propers a la carretera
- Un agent rural i la roda que va provocar els incendis. -
- Agents Rurals
ARA A PORTADA
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política Un mes del desnonament de Maricarmen: l'esquerra està aprofitant el «punt d'inflexió»? Bernat Surroca Albet
-
-
-
Internacional Lula da Silva remunta contra Flávio Bolsonaro i governarà el Brasil per quarta vegada Europa Press
Publicat el
24 de juny de 2021 a
les 16:42
Et pot interessar
-
Societat
Qui vol vandalitzar el 29-N?
-
Societat
Mor l'actriu Pepa Arenós
-
Societat
Trencavidres i trencavides
-
Societat
L'Ajuntament de Barcelona es persona contra els detinguts pels aldarulls i fa costat als comerciants
-
Societat
Com ensenyarem català a la intel·ligència artificial?
-
Societat
Per TikTok i inspirats en França: així es va gestar la protesta a Barcelona
