Un camió que circulava amb un pneumàtic punxat va provocar fins a 26 incendis a la Noguera aquest dimecres. En concret, va afectar finques agrícoles situades a tocar de les carreteres C-53 i C-26 en el tram entre Bellmunt d'Urgell i Castelló de Farfanya. El vehicle pesant transportava una excavadora.
Tot i tenir la roda posterior punxada, va continuar circulant diversos quilòmetres i generant així fricció amb l'asfalt de la carretera i provocant les guspires que van encendre els marges i camps més propers a les carreteres. La roda, que es va despendre de l'eix, va acabar sortint propulsada.
En total, els incendis van afectar una superfície de 79,03 hectàrees, de les quals 74,56 ha són de terreny agrícola, 3,47 són de terreny forestal i 0,36 corresponen a sòl urbà. També s'han vist afectades 3,69 hectàrees de l'EIN Secans de la Noguera, un espai natural protegit integrat a la Xarxa Natura 2000 i que també es troba dins de les Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA). L'àrea afectada comprèn quatre municipis de la Noguera. Es tracta de Balaguer 59,87 ha), Castelló de Farfanya (8,37 ha), Penelles (6,46 ha) i Bellcaire d'Urgell (4,33 ha).
Els Agents Rurals van interceptar el camió. Van treballar en les tasques d'extinció 19 dotacions dels Bombers de la Generalitat entre les quals 6 mitjans aeris, en concret tres avions, dos helicòpters. Els Bombers van donar per extingits els focs poc abans de les deu de la nit. S'han obert diligències al Jutjat de Balaguer.
Un camió amb una roda punxada provoca 26 incendis en finques agrícoles
Societat
La fricció del pneumàtic amb l'asfalt va generar guspires que van encendre els marges i camps propers a la carretera
- Un agent rural i la roda que va provocar els incendis. -
- Agents Rurals
ARA A PORTADA
-
Societat Com arribar al 6% del PIB en Educació? Caldria multiplicar per 1,4 el nou finançament Oriol March
-
Política El Govern admet que el 6% del PIB en Educació serà «gradual» i ho vincula al nou finançament Bernat Surroca Albet
-
Política El pacte d'Illa per rellançar l'educació no convenç ni els socis ni l'oposició Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el
24 de juny de 2021 a
les 16:42
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un professor de Badalona i entrenador de la base del Joventut per assetjament sexual a dues menors
-
Societat
Catalunya projecta quatre terminals ferroviàries de mercaderies per al 2031
-
Societat
Catalunya pateix el nombre més elevat d'ofegaments mortals des de 2014
-
Societat
Rosa Peral es gradua en Dret a la presó i vol representar-se a si mateixa com a advocada
-
Societat
I si arrisca una mica, president Illa?
-
Societat
Barcelona homenatja Gustau Muñoz amb una placa de memòria al carrer Ferran
