La doctora de Nova York Shanna Swan ha publicat un llibre en què analitza la influència de la contaminació en la reproducció humana. En aquest treball adverteix que una de les conseqüències és l'encongiment dels penis i els genitals dels nadons que naixen.
La raó d'aquest problema són els ftalats, una substància química utilitzada en la fabricació de plàstics que afecta el sistema endocrí productor d'hormones, segons explica Swan, professora de medicina ambiental i salut pública a l'Hospital Mount Sinai, en el llibre Count Down.
L'experta va revisar una sèrie d'estudis, entre els quals un publicat el 2017 que va trobar que els nivells d'esperma entre els homes als països occidentals havien disminuït en més del 50% en les últimes quatre dècades, després d'examinar 185 estudis amb la participació de prop de 45.000 homes sans.
Swan escriu que la humanitat s'enfronta a una "crisi existencial" en les taxes de fertilitat com a resultat dels ftalats. A causa d'aquesta situació, pronostica que la majoria dels homes no podran produir espermatozoides viables per a 2045.
Un estudi revela que la mida dels penis es redueix per la contaminació
Una doctora de Nova York alerta dels efectes sobre la fertilitat d'un component químic generat per la fabricació de plàstic
- Panell informatiu a l'Eixample -
- Carlos Baglietto
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de març de 2021 a
les 20:59
Et pot interessar
-
Societat
Dos detinguts per tocaments en plena visita del Papa
-
Societat
Aquestes són les cinc esglésies més altes del món
-
Societat
Cinc notes sobre el viatge del Papa
-
Societat
El Papa i Joan Carles
-
Societat
Denuncien traves dels Mossos per accedir amb estelades als voltants de la Sagrada Família
-
Societat
Allotjament gratis als Alps i 400 euros: l'oferta per fer de «conillet d'Índies» d'un estudi científic
