Un treball d'investigació, liderat per l'arqueòleg Joan Garcia Targa i l'antropòloga Núria Armentano, apunta que la zona del pàrquing de l'antiga discoteca Atlàntida, a la platja de les Coves de Sitges, podria formar part d'una possible necròpolis romana. El descobriment es va realitzar de forma casual, a finals de gener, durant un episodi de forts vents.
“A partir d'una mandíbula es van acabar descobrint tres enterraments individuals”, expressa Garcia Targa, que segons les investigacions corresponen a un home d'entre 30 i 35 anys, una noia adolescent i un nadó de menys de sis mesos de vida. Un anàlisi de carboni 14 fet als Estats Units determina que l'home va ser enterrat entre l'any 50 i 180 després de Crist; mentre que la dona entre el 222 i el 385 del mateix període, “fet que demostra que la zona del descobriment va ser utilitzada com a espai d'enterrament durant molt de temps”, expressa Armentano.
La regidora de Cultura de Sitges, Rosa Tubau, assegura que “la darrera excavació arqueològica realitzada a la platja de les Coves permet per fer un pas de gegant per conèixer, encara més, l'origen de la nostra vila”. De cara al futur, els investigadors no descarten que degut a que la línia costanera en època romana es trobava 150 metres més lluny que l'actualitat, encara es podrien detectar nous jaciments.
Un estudi situa la platja de les Coves de Sitges com una antiga necròpolis romana
Societat
Els arqueòlegs han descobert tres enterraments individuals
ARA A PORTADA
-
Política Aliança no fa por a Vox i Sánchez ho té fet a Catalunya: la lletra petita del CEO Bernat Surroca Albet
-
-
Política La desfeta de Junts fa que Aliança ja lluiti pel segon lloc amb ERC, segons el CEO Lluís Girona Boffi
-
Societat El suport a la independència revifa: en el punt més alt des de la sentència del procés Lluís Girona Boffi
-
Societat La preocupació per la immigració i la inseguretat s'estanca molt per sota de l'habitatge Lluís Girona Boffi
Publicat el
06 de setembre de 2017 a
les 05:22
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un home per drogar i fer tocaments a dones al barri de Vallvidrera
-
Societat
Els tècnics avaluaran dissabte si els desallotjats per l'esvoranc de l'L9 poden tornar a casa
-
Societat Desallotgen un tren i l’estació de metro d’Urquinaona per llançament de gas pebre
-
Societat
Els Mossos detenen dos joves després d'una estrebada al metro de Barcelona
-
Societat
Detingut un sensellar per matar un jove amb qui convivia en un assentament a Cubelles
-
Societat
La meitat dels catalanoparlants es dirigeix en castellà a qui creu que és d'origen migrant
