
Una persona ha mort aquest divendres al migdia en una baralla al cementiri de Figueres, segons han informat els Mossos d'Esquadra. El succés ha tingut lloc cap a les dotze del migdia al cementiri municipal de la capital de l'Alt Empordà quan s'ha produït una baralla entre dues famílies i un home ha mort a trets. Tres persones ja han estat detingudes, entre les quals s'hi troba l'autor material del crim, que ha estat arrestat per la Guàrdia Urbana.
El tiroteig s'ha produït en el transcurs d'una baralla entre dues famílies d'ètnia gitana, una procedent de França i l'altra de la mateixa capital de l'Alt Empordà, que s'ha iniciat cap a les dotze del migdia a dins del cementiri i ha acabat a l'exterior del recinte on hi ha hagut un intercanvi de trets i ha mort un home, de 30 anys i d'origen francès.
En el moment del succés, al cementiri se celebrava una ofrena floral a les víctimes de la guerra amb motiu de la diada de Tots Sants on hi participava el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. La Guàrdia Urbana ha detingut una persona al mateix lloc dels fets i s'ha muntat un ampli dispositiu policial per poder localitzar més persones implicades en la baralla.